دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
کد خبر: 1048161
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
تصاویر/ جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مراغه

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مادران و پدران طلاب باید به فرزندان خود افتخار کنند، گفت: اگر هدایتی در حوزه‌های علمیه جریان دارد این به برکت امام صادق(ع) و مکتب حضرت است.   

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، همزمان با ۱۷ ربیع‌الاول، مصادف با میلاد باسعادت حضرت سیدالانبیاء محمد مصطفی(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع)، تعدادی از طلاب حوزه علمیه مراغه به کسوت روحانیت ملبس شدند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌ محمدی عضو مجلس خبرگان رهبری در آیین عمامه‌گذاری طلاب مراغه اظهار داشت: معرفت پیامبرشناسی و معرفت امام‌شناسی، وظیفه هر شیعه‌ای در زمان حاضر است.

وی یکی از آفت‌های آخرالزمان را کاهش ازدواج و افزایش طلاق عنوان کرد و گفت: در چنین شرایطی امام صادق(ع) هم مومنان را به کسب معرفت خداشناسی، پیامبرشناسی و امام‌شناسی دعوت کرده‌اند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شیعیان در معرفت حجت، از همه سبقت گرفته‌اند، بیان کرد: با این وجود در معرفت پیامبرشناسی باید بیش از پیش تلاش کنیم.

وی مکتب شیعه را بی‌نظیر و طلبگی مدرسه امام صادق(ع) را بالاترین شرف انسان عنوان کرد و گفت: دشمنان با این طلبه‌ها مبارزه کرده و اغتشاش ایجاد می‌کند چرا که ارزش طلبگی را به خوبی می‌داند.

آیت‌الله طه‌محمدی با تأکید بر اینکه مادران و پدران طلاب باید به فرزندان خود افتخار کنند، مطرح کرد: اگر هدایتی در حوزه‌های علمیه جریان دارد این به برکت امام صادق(ع) و مکتب حضرت است.

وی آذربایجان را بزرگترین پشتیبان انقلاب دانست و با اشاره به وجود علمای بزرگ در این خطه، خاطر نشان کرد: دشمنان حتی اگر روحانیان را ترور کنند، کوچکترین ضعفی در روحیه ما ایجاد نخواهد شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به خانواده‌های متدین توصیه کرد که دختران و پسران صالح خودشان را به حوزه‌های علمیه روانه کرده و از این طریق ارتش امام زمان(عج) را مستحکم‌تر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha