دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب و فضلای استان همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: نعمت طلبگی، نعمت بسیار بالایی است که بالاتر از آن وجود ندارد و در این فضا می توانیم برای رشد فردی و اجتماعی، قدم های بسیاری برداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در جلسه طلاب و فضلای استان همدان مقیم قم که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مطالبی که علما می توانند از انبیاء در کنار مباحث علمی و ... به ارث ببرند، مباحث اخلاقی و سیره تبلیغی آنان است.

وی ابراز داشت: اگر در عرصه تبلیغی حضور پیدا نکرده و با نسل جوان و نوجوان ارتباط برقرار نکنیم و رفیق نشویم، فرصتی برای آینده وجود نخواهد داشت.

امام جمعه همدان خاطرنشان ساخت: توجه به مسائل اجتماعی از ضروریاتی است که باید در حوزه علمیه قم بیشتر به آن دقت داشت؛ امروز حضور بیشتر روحانیت در جامعه، ضرورت دینی و عقلی است و باید از فرصت های موجود، استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: روحانیت در مقام ثبوت، خادم مردم است؛ اما در مقام اثبات هم باید ثابت کنیم که خادم مردم هستیم؛ پیامبر (ص) نیز از جنس مردم است و به آنان خدمت می کرد و ما نیز وارث همان پیامبریم.

سخنران این جلسه بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام زجرهای بسیاری برای تربیت مردم کشید تا بتواند حتی یک نفر را به راه راست هدایت کند.

نعمتی بالاتر از طلبگی نداریم/ حضور بیشتر روحانیت در جامعه، ضرورت دینی و عقلی است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اظهار داشت: نعمت طلبگی، نعمت بسیار بالایی است که بالاتر از آن وجود ندارد و در این فضا می توانیم برای رشد فردی و اجتماعی، قدم های بسیاری برداریم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به مسائل استان همدان اشاره کرد و ابراز داشت: دولت فعلی در بحث انتقال آب زحمات بسیاری کشیده و کارهای بزرگی انجام شده است و نمی توان بی انصافی کرد و بالغ بر هزار و صد میلیارد تومان بودجه به استان داده است تا مشکل آب حل شود؛ اما همچنان مشکل آب در همدان حل نشده است.

امام جمعه همدان خاطرنشان ساخت: امروز حضور طلاب و روحانیون در مدارس آموزش و پرورش از ضروریات است و این فضا برای حضور بزرگواران به اندازه ظرفیت موجود در دفتر، آماده است.

نعمتی بالاتر از طلبگی نداریم/ حضور بیشتر روحانیت در جامعه، ضرورت دینی و عقلی است

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، نماینده طلاب و فضلای همدان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: امروز ظرفیت مناسبی از طلاب و فضلای همدانی در شهر مقدس قم وجود دارد که نماینده محترم ولی فقیه می تواند از این ظرفیت در سطح استان استفاده نماید.

وی اظهار داشت: از مشکلات موجود، استفاده کمتر از طلاب همدانی مقیم قم در ایام تبلیغی در سطح استان است که نیازمند پشتیبانی بیشتر از طرف مسئولان استانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha