دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عکس

حوزه/ دهمین همایش قرآن، عترت و سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم و با مشارکت جامعة المصطفی العالمیه اواخر سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر مهدی مصری در نشست هم‌اندیشی برگزاری دهمین همایش "قرآن، عترت و سلامت با مشارکت جامعه المصطفی العالمیه در بخش بین‌المللی" که با حضور مسئولان وزارت بهداشت و جامعة المصطفی العالمیه در سالن امام علی(ع) ستاد دانشگاه برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه استان قم در میان سایر استان‌ها اظهار داشت: درمجموع سالیانه ۲۲۰ روز مناسبت ملی و مذهبی در قم اجرا می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: از جمله این مناسبت‌ها برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و مراسمات عزاداری اربعین حسینی است که از سراسر کشور به استان قم زائر می‌آید.

دکتر مصری با بیان اینکه امیدواریم هم در حوزه ترویجی و هم پژوهشی و هم علمی در اسناد بالادستی بتوانیم کار کنیم، گفت: سند دانشگاه اسلامی با رویکرد اسلامی خدمت وزیر بهداشت ارسال‌شده که در سطح وزارت کار شود.

در ادامه نشست مشاور عالی وزیر بهداشت و رئیس گروه قرآن عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی ایران به بیان تاریخچه‌ای از برگزاری همایش قرآن، عترت و سلامت وزارت بهداشت طی نه سال گذشته پرداخت و گفت: در رشته‌های علوم پزشکی قاریان ممتاز قرآنی داریم که مردم آن‌ها را نمی‌شناسند؛ درنتیجه وظیفه ما نشر معارف اسلامی در میان جامعه پزشکی است.

دکتر سیم فروش با بیان اینکه جامعه پزشکی نیاز به تغذیه معنوی دارد، ابراز کرد: یکی از راه‌های شناساندن و نشر معارف الهی و اسلامی برگزاری همایش قرآن، عترت و سلامت است که به یاری حق امسال دهمین دوره آن به میزبانی استان قم با مشارکت جامعة المصطفی العالمیه در بخش بین‌المللی برگزار خواهد شد.

شایان‌ذکر است: در این نشست پیرامون نحوه و محورهای برگزاری دهمین همایش قرآن، عترت و سلامت وزارت بهداشت با مشارکت جامعة المصطفی العالمیه در بخش بین‌المللی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در اواخر سال جاری برگزار می‌شود بحث و تبادل‌نظر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha