چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: در این قضایای اخیر نوک حملات متوجه روحانیت و شخصیت های بزرگ دینی است، چون دشمنان می‌دانند ضربه را از این نهاد ارزشمند می‌خورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه آیت الله حسینی بوشهری در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه عالی انوارطاها ابرازداشت: روحانیت و عالمان دینی عنصر اصلی مولد فرهنگ در کشور هستند و در طول تاریخ میدان دار مقابل با ناهنجاری های اجتماعی بودند، لذا کسانی که محبت اهل بیت(ع) در وجودشان نبود زود صحنه را خالی می کردند و عالمان دین همیشه دشمن شناس بودن که امروزه به عنوان واژه بصیرت شناخته می شود و ابن امر مهم در سیره علمای ما وجود دارد و همواره دشمنان را بخوبی می‌شناختند و با سرگردنی افراشته در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: در این قضایای اخیر نوک حملات متوجه روحانیت و شخصیت های بزرگ دینی است،چون دشمنان می‌دانند ضربه را از این نهاد ارزشمند می‌خورند، لذا در معادلات و فتنه انگیزی ها صرفا بعد مادی را در نظر می گیرند و معادلات الهی را در نظر نمی‌گیرند و بدانند طلاب در پای هویت دین و اصالت خود ایستاده اند.

وی خطاب به طلاب تصریح کرد: شما مرزبان دین هستید مرزبان باید دانش و اصول مرزبانی را بداند و در این راستا سعی کند دانش اعتقادی را بیشتر بداند، لذا لازم است نیازها و اقتضائات جامعه را بررسی و در صدد حل شبهات مطرح در جامعه مسلح شود و این دیدبانی نیازمند اهتمام جدی طلاب می باشد تا بتواند در مقابل تهاجم دشمنان دین و انقلاب پاسخگو و ایستادگی کنند.

رئیس جامعه مدرسین گفت؛ این مسیر همراه با پیچ و خم و فراز و نشیب های بسیاری است و این اقشار حاضر نیستند به واسطه وجود فضای غبار آلود اقتصادی و اجتماعی دست از دین بردارند و همواره در کنار مشکلات معیشتی در صدد حفظ انقلاب و دین بوده و هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha