دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1048725
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین رکن الدینی

حوزه/ معاون فرهنگی بعثه با استناد به روایات، ادای حق مؤمن را از بالاترین عبادت‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام سیدحسین رکن الدینی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری امروز دوشنبه (۲۵ مهرماه) در جلسه تواصی به حق که با حضور کارکنان و کارمندان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در محل نمازخانه این مجموعه برگزار شد، با اشاره به روایت " ما عُبِدَ اللهُ بِشیءٍ اَفضلَ مِن اداءِ حَقِّ المُؤمِنِ از امام صادق (ع) اظهار داشت: هیچ عبادتی بالاتر از ادای حق مؤمن نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه مصادیق حق الناس بسیار وسیع و گسترده است، گفت: دست درازی به اموال دیگران و هر عملی که موجب آبروریزی و تخریب شخصیت کسی گردد مانند گناهان زبانی نظیرغیبت، تهمت، شایعه، زخم زبان سرزنش، اهانت، سخن چینی از جمله این مصادیق است.

رکن الدینی افزود: هر عملی که دیگران را به زحمت اندازد، از جمله سدّ معبر، رعایت نکردن قوانین رانندگی، ایجاد سر و صدای زیاد، آلوده کردن آب و هوا ، قطع بی منطق درختان و ریختن زباله در خیابان نیز در این حیطه می گنجد.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری همچنین به تبیین مفهوم غیبت پرداخت و با اشاره به اینکه غیبت از گناهانی است که در قرآن به آن اشاره شده است، اظهار داشت: امام صادق (ع) فرمود:" اَحَبُّ اِخوانی إلَیَّ مَن اَهدی اِلَیَّ عُیُوبی-محبوب ترین برادرانم نزد من کسی است که عیب های مرا به من به عنوان «هدیه» بازگوید" یعنی آن حضرت از عیبی که توسّط یک برادر به انسان گفته می شود به عنوان «هدیه» یاد کرده است که باید پذیرفت.

وی در پایان آثار اجتماعی رعایت نکردن حق الناس را بسیار نگران کننده توصیف کرد و آثار تخریبی آن در حوزه اجتماعی را یادآور شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha