دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ جلسه اخلاق در مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت

حوزه/ دادستان ویژه روحانیت گیلان و قزوین با بیان این که مسافر بودن انسان در این دنیا در کلام امیرالمومنین(ع) آمده است، گفت: مسافر خوشبخت در این دنیا کسی است که بداند به کجا می‌رود و برای چه می‌رود و ارزش سفر با مقصود آن سنجیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام اسماعیل نصرت آبادی دادستان ویژه روحانیت گیلان و قزوین امروز در جلسه اخلاق مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت به تشریح مراحل سلوک انسان پرداخت و اظهار داشت: تمام انبیاء و اوصیای الهی در فهماندن حقیقتی بزرگ به انسان از جانب خدا فرستاده شده‌اند و آن مسافر و سالک بودن انسان است.

وی با بیان اینکه مسافر بودن انسان در این دنیا در کلام امیرالمومنین(ع) آمده است، گفت: مسافر خوشبخت در این دنیا کسی است که بداند به کجا می‌رود و برای چه می‌رود و ارزش سفر با مقصود آن سنجیده می‌شود.

حجت الاسلام نصرت آبادی ادامه داد: این سفر با آگاهی انسان سالک نسبت به اصل خویش آغاز می‌گردد و آن اصل این است که انسان نسبت به تمام وجودش آگاه باشد که برای خداست است.

دادستان ویژه روحانیت گیلان و قزوین به فوائد سلوک پرداخت و گفت: فائده سلوک، درک عواملی است که شاید سیر در آن برای غیر انسان میسر نباشد، همچنین دیگر فائده آن رسیدن از نقص به کمال است، همان چیزی که در ذات انسان نهادینه شده است.

وی با بیان این که تقوا موجب مصونیت است نه دیگر مسائل، اضافه کرد: به بیان رسول گرامی اسلام(ص)، بزرگترین دشمن و مانع انسان در این مسیر، خود اوست و اگر نفس مانع نباشد، انسان فطرتاً و ذاتًا برای این سیر و سلوک خلق شده است و هر فعلی که از فاعل به اقتضای ذاتش سر بزند موجب تکلف آن نمی‌گردد.

حجت الاسلام نصرت آبادی، طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت را به جدیت در تحصیل تشویق کرد و گفت: جدیت در تحصیل علم توصیه‌ای است که همواره در بیان علماء می‌توان آن‌ را یافت و نظام جمهوری اسلامی ایران، بیشترین آسیب را از عمامه به سرهایی دیده است که در مسیر تحصیل و تهذیب خود جدیت به خرج نداده‌اند.

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: یکی از راه‌های مهار نفس مشغول کردن آن با مسائل مناسب، مثل تحصیل علوم دینی است.

انتهای پیام

خبرنگار: مهدی حسین‌نژاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha