دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای سلامت و بهداری رزم استان قم

حوزه/ رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: حقیقتاً زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، لازمه تقویت عزت و هویت ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر علی اکبر خوش گفتار مقدم طی سخنانی در یادواره شهدای مدافع سلامت و بهداری رزم استان قم که در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به نقش مهم پزشکان و به خصوص بچه های امدادگر در عملیات های دفاع مقدس ابراز داشت: نیروهای بهداشت و درمان در دوران جنگ تحمیلی حقیقتاً با ایثار و از خودگذشتگی، علاقه و ارادت خود را به نظام و انقلاب و این مرز و بوم نشان دادند و ما امروز اینجا گرد هم آمده ایم که در قالب یکی از برنامه های کنگره ملی شهدای استان قم از این عزیزان و به ویژه شهدای مدافع سلامت و بهداری رزم تجلیل کنیم.

وی افزود: نه فقط در دوران حماسه آمیز دفاع مقدس بلکه در جریان دفاع از حرم اهل بیت(ع) و به خصوص مقابله با ویروس منحوس کرونا، عزیزان ما در حوزه بهداشت و درمان در خط مقدم دفاع از سلامت مردم و رزمندگان بودند.

وی همچنین با تأکید بر این که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، لازمه تقویت عزت و هویت ملی است، گفت: به سهم خودم لازم می دانم که از همه کسانی که به شکلی در مسیر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در سطح استان فعال هستند تشکر و قدردانی نمایم و مسلماً همه این زحمات و تلاش ها نزد خدای متعال توأم با اجر و ثواب بسیار است.

خوش گفتار مقدم یادآور شد: مبدع برنامه کنگره ملی شهدا در سطح کشور، استان قم بوده و بعد از سال ۷۳ امسال بعد از ۲۸ سال دوباره این کنگره ملی در قم برگزار می شود و به لطف الهی تنوع در برگزاری یادواره ها و اجلاسیه ها از برکات کنگره ملی شهدای استان بوده است.

وی بیان داشت: بیش از ۲۲۰ هزار شهید در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیم شده اما همچنان در باغ شهادت باز است و مهم تر این است که مدیران و مسئولان بدانند که برای هر پست مدیریتی چقدر شهید داده ایم و ما باید قدردان میراث ارزشمند شهدا و ایثارگران باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha