یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت:  تقوا آمده که ما دانای توانا باشیم، این به معنای فرهنگ است و باید به این معانی دینی و الهی بیش از پیش توجه کرده و خود را با آن همراه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار سید جمال‌الدین حسینی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: اکنون اگر موضوع مدرسه‌سازی، مسجدسازی و اربعین باشد، خیّرین بهتر به میدان می‌آیند اما وقتی از خیّر حوزه اعتیاد سخن می‌گوییم، علیرغم اهمیت این حوزه، حضور در این عرصه دشوار است.

وی بیان کرد: عرصه زکات می‌تواند یکی از مصارفش همین بحث بازگشت افراد آسیب دیده از اعتیاد به جامعه باشد، اینجا دیگر خیّر این حوزه چند نفر آدم شناخته‌شده نیستند بلکه هر آدم مسلمانی که مشمول زکات باشد خیّر می‌شود و بسیار راهگشاست.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: اگر ما بتوانیم چشمه‌های انفاقات مستحب و واجب را به جوشش در بیاوریم، این‌ها پایان‌ناپذیر و پایدار خواهد بود، اما اگر فقط روی بحث خیّرین کار کنیم، ممکن است این‌ها از دنیا بروند و ورثه نیز خیلی دلشان نخواهد که خیّر بمانند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: در این حوزه‌ها باید کار اساسی انجام داد؛ معنای تقوا این است که تقوا از ما آدمی درست می‌کند که دانا و تواناست، عقل باید دانا باشد و اراده باید توانا باشد تا انسان موفق شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: برای مثال وقتی به یک معتاد می‌گوییم چرا معتاد شدی؟ می‌گوید نمی‌دانستم، عقلم دانا نبود، شما برای او توضیح می‌دهید، او هم می‌رود که ترک کند، چند مدت بعد که او را می‌بینید به او می‌گویید چرا ترک نکردی؟ این بار می‌گوید نتوانستم، یعنی نادانی و ناتوانی معتاد درست می‌کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: تقوا آمده که ما دانای توانا باشیم، این به معنای فرهنگ است و باید به این معانی دینی و الهی بیش از پیش توجه کرده و خود را با آن همراه کنیم.

خیِّرین وارد میدان درمان معتادان شوند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha