یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 9, 2024
خمیر

حوزه / امام جمعه بندر خمیر گفت: مسئولان استان فریاد چند ماهه جامعه کامیون‌داران را بشنوند و مشکلات پیش آمده را هرچه سریعتر سامان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان خمیر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: معاد باوری ضرورتی در جامعه موحد است و یکی از مشکلات اساسی در همه امت‌ها، غفلت از اصل مهم معاد است.

وی با بیان اینکه اگر اندیشه معاد آنگونه که در قرآن و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) بیان شده، به آن اهمیت داده شود، بسیاری از هنجارهای اجتماعی و فرهنگی از بین می‌رود، گفت: اگر امروز بشر به خوبی بتواند توجه به معنویت را وارد برنامه‌ریزی‌های خود کند، می‌توان امیدوار بود که مراتب کمال را طی خواهد کرد، اما اگر قلب خود را پذیرای ذکر الله نکند، قطعا تحت اشراف هوای شیطانی هلاک می‌شود.

حجت الاسلام صالحی گفت: یکی از گره‌های ممتد و البته پیچیده حوادث اخیر، وجود نقص بزرگ عدم تشکیلات منسجم و جریان تبیین بود و وجود همین معضل موجب قرائت‌ها و تحلیل‌های غیر واقعی و گاها بستر ساز برای مشوش شدن اذهان مردم، خصوصا جوانان و نوجوان می‌شد.

وی تأکید کرد: اینکه یک چهره خاص در پوشش هنری یا فرد سیاسی یا حتی فرهنگی، عامدانه یا نا آگاه وارد میدان دشمن می‌شود، نشان از عدم سامان و عدم تبیین صحیح محیط است.

امام جمعه خمیر ادامه داد: رسانه‌های دشمن در تلاشند که امنیت اندیشی نظام جمهوری اسلامی ایران که بر مدار تحقق مصالح عموم و با مشارکت مردم شکل می‌گیرد را به عنوان اندیشه امنیتی که موضوع اصلی آن حفظ دولت‌ها و نادیده گرفتن مردم و ثروتمند محور بودن اقتصاد و کشتار هزاران نفر است، عوض کنند.

حجت الاسلام صالحی بیان کرد: جهاد تبیین، همراه با علم و بصیرت، متکی بر منویات نظام اسلامی و امامین انقلاب در محیط واقعی و مجازی ضرورت اول همه دلسوزان جامعه است.

وی با توصیه به مسئولان خاطر نشان کرد: مسئولان استان فریاد چند ماهه جامعه کامیون‌داران را بشنوند و مشکلات پیش آمده را هرچه سریعتر سامان دهند، روا نیست عده زیادی از کامیون داران که نبض ترابری و حمل نقل کشور را در جهاد اقتصادی ایفا می‌کنند، به پای عده محدودی طمع ورز بسوزند و لذا مطالبه صریح ما رسیدگی سریع به مشکلات آنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha