پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
اغتشاشات

حوزه/ حجت الاسلام صمصامی، حسادت دشمنان به موفقیت‌های انقلاب را عامل اصلی اغتشاشات اخیر دانست و گفت: در این برهه حساس و تاریخی دولت سیزدهم زمینه احیای جاده تاریخی ابریشم را فراهم کرده که خود یک اتفاق تمدنی بزرگ است.

حجت الاسلام ولی صمصامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر در خصوص اغتشاشات اخیر گفت: هر چه غبار فتنه بیشتر فروکش می کند، بهتر معلوم می شود که ریشه اغتشاشات اخیر در کشور ما اقتصادی نبوده بلکه واکنشی از طرف دشمن به موفقیت های اقتصادی و اجتماعی دولت بوده است، چرا که اگر قرار بود اغتشاشات اقتصادی باشد باید ۶ ماه پیش که دولت ارز ترجیحی را حذف کرد این اتفاق می افتاد.

امام‌جمعه وحدتیه افزود: فتنه اخیر ریشه و منشأ خارجی داشت در حالی که در سال ۹۸ ریشه اغتشاش فقط داخلی و اقتصادی بود و در اعتراض به عملکرد اقتصادی دولت وقت بود هر چند در ادامه عوامل خارجی هم تأثیرگذار شدند.

حجت الاسلام صمصامی، حسادت دشمنان به موفقیت‌های انقلاب را عامل اصلی اغتشاشات اخیر دانست و گفت: در این برهه حساس و تاریخی که دولت سیزدهم زمینه احیای جاده تاریخی ابریشم را فراهم کرده که خود یک اتفاق تمدنی بزرگ است، در واقع علاوه بر اینکه سالانه چند ده میلیارد دلار حق ترانزیتی نصیب کشور می شود در دراز مدت باعث خارج شدن بعضی از بنادر و اسکله های بزرگ اروپا از سیکل تجاری دنیا می شود.

وی افزود: دشمنان ما تلاش می کنند در اوج پیوستن ایران عزیز ما به پیمان شانگهای و سفرهای رییس جمهوری اسلامی ایران به آسیای مرکزی با این اغتشاشات به ما پاتک بزنند. اما کور خوانده اند که کاری از پیش ببرند.

انتخاب رییس جمهور عراق پیروزی دیگر محور مقاومت

امام‌ جمعه وحدتیه با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری عراق گفت: از زمانی که انتخابات عراق با اکثریت شکننده طرفداران صدر و با ابهامات زیاد اتمام یافت، تلاش‌های فراوانی برای تسلط جریان مخالف مقاومت بر عراق صورت گرفت.

وی بیان کرد: تلاشهایی که در پشت صحنه آن مثلث عبری عربی غربی بود و با ائتلاف‌سازی‌های مکرر در صدد ایجاد تفرقه در بیت شیعی بود. اما چارچوب هماهنگی که متشکل از احزاب و گروههای شیعی بود با صبر و حوصله مثال زدنی خود از هرگونه اقدام عجولانه خودداری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha