شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حدائق

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه گفت: انسان باید به این باور برسد که خداوند ناظر است، لذا باید برای رضای خدا به مردم خدمت کرد؛ اگر اخلاص وجود داشته باشد کار برای خداوند می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه منصوریه شیراز، اظهار کرد: یکی از صفات ارزشمندی که جزو ویژگی های اولیا الهی بوده اخلاص است.

وی در ادامه توکل را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: تعریف توکل به این معنا است که امورات را به خداوند واگذار کنیم، نتیجه در دست خداوند است.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه تصریح کرد: مشورت گرفتن توصیه خداوند به رسول گرامی اسلام(ص) است؛ کارهایی که می خواهیم انجام دهیم و سر رشته نداریم باید مشورت بگیریم، رسول الله(ص) از جبرئیل می پرسد توکل به خداوند یعنی چه؟ جبرئیل فرمود باید به این باور برسیم که مخلق نه می تواند زیان نه نفع برساند، مخلوق یک وسیله است.

عضو جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد: مخلوق نه می تواند عطا کند نه می تواند منع کند؛ امر الهی اگر رقم نخورده باشد مخلوق کاره ای نیست، ضرر و نفع مرتبط با ذات خداوند است.

وی گفت: تاثیر و نتیجه را باید از خداوند خواست، موثر فی الوجود در جامعه خداوند است، همچنین مسبب در درمان نیز خداون است همه این ها را باید از خداوند بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق افزود: کسانی که از خلق مایوس هستند در خدمت نیز خالص رفتار می کنند؛ قیامت امیرالمومنین(ع) را میزان نمی کنند چراکه اگر حضرت میزان شد کسی نمی تواند سر بلند کند اما سردار سلیمانی در قیامت میزان است.

وی مطرح کرد: انسان باید به این باور برسد که خداوند ناظر است، لذا باید برای رضای خدا به مردم خدمت کرد؛ اگر اخلاص وجود داشته باشد کار برای خداوند می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha