چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام حسناتی

حوزه/ امام جمعه نجف آباد گفت: اکنون میدان، میدان جنگ و جهاد معرفتی و تبیین است و حوزویان باید تمام توان خود را در این راه بکار برند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، معصومه زمانه، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نجف آباد در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه فاطمیه نجف آباد، پس از بیان ارزش علم و علم آموزی و جایگاه عالم، گفت: علمی با ارزش است که همراه با عمل باشد و عملی نافع می‌باشد که خالصانه باشد.

وی افزود: طلبگی، یک توفیق الهی است و طلاب باید جایگاهی که در آن قرار گرفته اند را به خوبی درک کرده و در این راه ثبات قدم و خلوص داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی هم در ادامه این نشست ضمن اشاره به کتاب اول اصول کافی (عقل و جهل)، به نزاع بین عقل و جهل اشاره کرد و گفت: قیام سیدالشهدا(ع) به خاطر نجات بندگان از جهل و سرگردانی و گمراهی بوده است تا همه در صراط مستقیم قرار گیرند. پس در مبارزات حواستان باشد که از عقل دفاع می کنید یا جهل؟ درجات بهشت به اندازه ی دفاع تو از عقل است.

وی به بیان سختی هایی که ائمه(ع) در این راه متحمل شدند پرداخت و نقش افرادی که برای زنده نگه داشتن دین از جان و مال خود گذشتند از جمله شهید اول، شهید ثانی و... را بیان کرد و گفت: اکنون میدان، میدان جنگ و جهاد معرفتی و تبیین است و حوزویان باید تمام توان خود را در این راه بکار برند.

امام جمعه نجف آباد در ادامه گفت: دین را باید در عمل نشان داد. دین داری مهمتر از دین دانی می باشد، عده ای در صبر و تواضع الگو هستند. صبر، صداقت و امانتداری را باید تمرین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی ضمن بیان سخن حضرت علی علیه السلام (لا تَغضِب و لا تُغضَب) "نه غضبناک شو و نه دیگران را غضبناک کن" این سخن را همان مرنج و مرنجان بیان کرد و ارزش و جایگاه صبر را در این زمینه بیان کرد و راه مقابله با عصبانیت را صبر و بزرگ منشی بیان کرد و گفت: بزرگ شو تا آرام شوی.

وی، مجهز شدن به فضایل اخلاقی از جمله صبر، نماز شب، تلاوت قرآن، شب زنده داری و اتصال به خدا، قرآن و عترت جهت بالا رفتن در این مسیر را توصیه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha