دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ حجت الاسلام باقری ارومی تاکید کرد: همان اندازه که نقشه دشمنان خطرناک است، به همان اندازه نیز غفلت و کوتاهی مسئولان می‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه بندر آستارا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی عامل تکفیری وهابی در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ شیراز و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان بی گناه در این حادثه و آرزوی صحت و عافیت برای مجروحان، گفت: کسانی که با ایجاد آشوب و اغتشاش امنیت کشور را تضعیف کردند و فضا را برای حضور جنایتکاران داعشی فراهم کردند در خون شهیدان مظلوم این حادثه شریک هستند.

وی افزود: ما سال‌ها در جبهه مقاومت و در دفاع از حرم جنگیدیم و شهیدانی مثل حاج قاسم سلیمانی تقدیم کردیم که کوچکترین جسارت و اهانتی به حرم مطهر اهل بیت(ع) صورت نگیرد، اما امروز به خاطر خوابهای آشفته یک عده وطن فروش و حماقت برخی جوانان فریب خورده در داخل کشور ما، تروریست وهابی جرأت می کند به راحتی وارد حرم اهل بیت(ع) شود و در هنگام نماز زائران و نمازگزاران را به خاک و خون بکشد.

حجت الاسلام باقری ارومی تصریح کرد: این حادثه نتیجه نا امنی ها به بهانه خونخواهی یک دختر بود که یک دنیا برای تظلم او سینه چاک کرده بودند، ولی امروز برای خون به ناحق ریخته دهها مرد و زن و کودک بی گناه لال شده‌اند و چشمانشان را به روی این جنایت بسته اند. واقعا یک عده شرم را خورده و حیا را قی کرده اند که از این همه تناقض و نفاق و دورویی نمی میرند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به تجمع مخالفان نظام در شهر برلین آلمان که با وعده گردش روزانه و حضور اتباع غیر ایرانی و گروه های مختلف تجزیه طلب برگزار شده بود گفت: حضور پرچم‌های مختلف و ناهمگون ایران به خوبی نشان داد که به لطف خدا اختلاف و تفرقه باعث پراکندگی دشمنان ما شده است.

امام جمعه آستارا در ادامه مبحث بیان علت وقوع آشوبها و اغتشاشات اخیر گفت: علاوه بر برنامه‌ریزی‌های مختلف دشمنان و فعالیت های گسترده رسانه ای به جهت انحراف اذهان عمومی از حقیقت به سمت شبهات و شایعات باید توجه داشته باشیم که در کلام رهبر معظم انقلاب به سوء استفاده دشمن از اعتراضات مردمی جهت ایجاد آشوب و اغتشاش اشاره شده بود.

وی بیان کرد: این اشاره در حقیقت، معنا و مفهومی در پس خود داشت و به مسئولان محترم نظام یاد آور می شد که در اجرای قانون، و رعایت عدالت در توزیع ثروت و موقعیت و هم چنین برخورد قاطع با مفاسد، باید آنچنان رضایتمندی ای برای مردم ایجاد کنند که جای هیچگونه گلایه و اعتراضی وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام باقری ارومی تاکید کرد: همان اندازه که نقشه دشمنان خطرناک است، به همان اندازه نیز غفلت و کوتاهی مسئولان می‌تواند خطرناک باشد. متاسفانه برخی برخوردهای سلیقه ای، بی عدالتی ها و عدم نظارت و کنترل دقیق به خصوص در مسائل معیشتی و اقتصادی، آتش زیر خاکستر برای شکل گیری اعتراضات مردمی و سوء استفاده دشمن در تبدیل اعتراضات به اغتشاشات را ایجاد می کند.

خطیب جمعه آستارا افزود: در مبارزه با ظلم و بی عدالتی به خصوص مفاسد و جرایم اقتصادی و مالی باید با سرعت و شدت تمام و بدون تعارف برخورد شود. وقتی کسی داروی مورد نیاز کودکان را احتکار می کند و با جان مردم بازی می کند دیگر جانش حرمتی ندارد و باید به سزای طمع و زیاده خواهی خود برسد.

وی گفت: مردم خوب کشورمان ایران، بارها و بارها به خوبی وفاداری خود را به این آب و خاک و انقلاب و نظام اسلامی ثابت کرده اند. مسئولان با خدمت صادقانه دل مردم را شاد کنند. زندگی متوسط، رفاه نسبی و عدالت کمترین حق این مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha