دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرتضی مطیعی - سمنان

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: آنان که نقد، اعتراض و حرفی دارند صفشان را با افرادی که هدفشان آسیب به نظام اسلامی است جدا کنند، چرا که نظام جمهوری اسلامی با مجریان نیت‌های پلید اجانب و دشمنان با شدت برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: کشورمان از سوی دشمنان مورد تهاجم و جنگ ترکیبی قرار گرفته و یکی از اهداف دشمن نشان دادن ناامیدی و بی‌رضایتی مردم است؛ در این بین داعش نیز مامور به شهادت رساندن نمازگزاران بیگناه و مظلوم می‌شود.

وی با محکوم کردن اقدام تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز و تسلیت به خانواده شهیدان این حادثه افزود: دشمن از الگو شدن جمهوری اسلامی، اقتدار موشکی، توسعه علمی و فناوری و منابع نفتی ایران عصبانی است.

خطیب جمعه سمنان ادامه داد: دشمن درخت پر استقامت جمهوری اسلامی را بر نمی‌تابد و مستاصل شده است و به همین دلیل این برنامه وسیع را چیده است؛ هر چند از دشمنان توقعی جز این نیست اما حمایت عده‌ای از آنها مورد تعجب است.

وی اضافه کرد: از سوی دشمن هدف جنگ ترکیبی هستیم، به طوری که علاوه بر ایجاد اغتشاشات، حمله داعش به زائران نیز مشاهده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با قدردانی از نیروهای امنیتی بابت زحمات شبانه‌روزی آنان، ایجاد نظم بیش از پیش را خواستار شد و خطاب به فرهنگیان نیز گفت: در جهاد تبیین کوشا باشند تا پلیدی دشمن برای دانش‌آموزان و دانشجویان آشکار شود.

وی افزود: مردم از قوه قضاییه توقع دارند با عاملان اصلی ترور و همچنین سران اغتشاشات برخورد کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تاکید کرد: وحدت و استقامت مردم در زمان حادثه تروریستی بیشتر می شود؛ همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند «هرچه را ما را بکشید مردم بیدارتر می‌شوند.»

وی با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده و روز نوجوان و همچنین روز دانش آموز (۱۳ آبان) که رژیم پهلوی دانش‌آموزان را به شهادت رساند، اظهار داشت: تعجب می‌کنیم عده‌ای اسم پهلوی را می‌آورند که روزی دانش آموزان را شهید کرد؛ نیاز است دلسوزان فرهنگی با بیان تاریخ و آگاهی بخشی، اعتماد دانش‌آموزان را با گفت و گو جلب کنند و پیام و هدف ۳۶ هزار دانش آموز شهید دفاع مقدس را به نوجوانان امروز که رهبر معظم انقلاب آنان را زمینه به اوج رساندن کشور دانستند برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: جهاد تبیین باید محقق شود تا دیگران تاریخ را که بسیار واضح است با تحریف به طور مضحک انتقال ندهند، به مانند اینکه بگویند حادثه‌ای که گروهک داعش خودش به عهده گرفته از سوی نظام بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: دشمن امروز خواب آشفته دیده است و از طرفی آمریکا با حمایت از اغتشاشات می‌گوید مذاکره نمی‌کنیم و از طرفی برای وزیر خارجه پیام می‌فرستد.

وی با اشاره به رزمایش اقتدار ولایت که در مرز ارمنستان برگزار شد ۲ هدف را برای آن برشمرد و تصریح کرد: هدف نخست کم یا زیاد نشدن هیچ مرزی تاریخی بین ۲ کشور و نشان دادن این است که نیروهای جمهوری اسلامی دشمن را رصد می‌کنند و پیام دوم این است که هر جا رژیم صهیونیستی باشد نظام اسلامی مقابل آن خواهد ایستاد و حواسشان باشد که در مرزهای ما پیدا نشوند، زیرا زمان نابودی آن‌ها زودتر فرا خواهد رسید.

پس از اقامه نماز جمعه سمنان، نمازگزاران با حضور در مسیر مصلی تا میدان استاندارد سمنان با سردادن شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آشوبگر فتنه‌گر، اقدامات دشمنان نظام جمهوری اسلامی و مزدوران فریب خورده را در ایجاد اغتشاش و ناامنی محکوم کردند.

در این راهپیمایی شماری از مسئولان استان سمنان از جمله سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، فرمانده انتظامی استان و فرماندار سمنان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha