دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام

حوزه/ امام جمعه شهرکرد با محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: ایجاد ناامنی و برهم‌زدن امینت پایدار در کشور، مهمترین هدف و دسیسه دشمنان نظام انقلاب اسلامی در حوادث و اغتشاشات اخیر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز و اغتشاشات اخیر در کشور و همچنین سالروز شهادت اولین شهید محراب مرحوم آیت الله قاضی طباطبایی امام جمعه تبریز که در سال ۱۳۵۸ به دست گروه منحرف به شهادت رسید، افزود: ملت ایران ملتی است که با این ترورها و حوادث،ریخته‌شدن خون جوانان و مردم در عرصه‌های مختلف از جمله در محراب، مساجد و امامزاده‌ها و حرم ائمه معصومان (ع) انس گرفته است.

وی اظهار داشت: دشمنان نظام از همان اول تاب پیوند عمیق بین مردم و حقیقت دین و اسلام ناب را که به مردم مقاومت و استقامت می‌داد و ایران را کشوری غنی تبدیل کرده است، را نداشتند و گروه‌های مختلف انحرافی را به جان ملت انداختند و ذهن اغتشاشگران را آنگونه که خودشان می‌خواستند، آماده کردند تا در برابر اقتدار نظام بایستند و این دسیسه و نیرنگ دشمن از گذشته بوده و تا امروز هم ادامه داشته و هیچ وقت به نتیجه نرسیده است و در آینده نیز به نتیجه نخواهد رسید.

خطیب جمعه شهرکرد گفت: پیروزی ملت ایران در برابر همه این دسیسه‌ها، فتنه‌ها نشان‌دهنده اقتدار روز افزون اسلام و کشور اسلامی است که در پرتو این خون‌ها، ایثارگری‌ها و مقاومت‌ها به نتیجه رسیده است.

وی افزود: در حوادث اخیر شاهد ضعف دشمنان بودیم و در این اغتشاشات و حوادث اخیر نیز شاهد اعتراف دشمنان بودیم.

امام جمعه شهرکرد گفت: هدف امروز دشمن از این اغتشاشات، این است که همه راه‌ها برای دشمنان بسته شده و ایران روز به روز به سمت اقتدار پیش می‌رود و این امر موجب افزایش نگرانی دشمن شده است.

وی اظهار داشت: از همان اول با شهادت شهید آیت‌الله طباطبایی در محراب تا شهدای چند روز اخیر در شاهچراغ و شهدای امنیت، نشان‌دهنده این است که این افراد به دست مزدوران، جاهلان و بیگانگان به شهادت رسیده‌اند.

به گفته وی، شهدای امنیت برای افتخار و بالندگی نظام و برقراری امنیت در جامعه به شهادت رسیدند تا امینت کشور خدشه وارد نشود.

نکونام با اشاره به آیات ۳۵ تا ۳۷ سوره ابراهیم گفت: این امر آیات نشان می‌دهد که باید به دنبال رضای خدا فداکاری کرد و از هرچه لازم است به خصوص جان و مال خود گذشت و تحمل سختی کرد تا به امنیت دست پیدا کرد.

وی اظهار داشت:دشمنان به دنبال این هستند که امنیت کشور را خدشه‌دار کنند تا بتوانند مانع رشد و ارتقای نظام اسلامی شوند و به مقصد خود که براندازی نظام است دست پیدا کنند .

به گفته وی، امنیت یک مساله مهم است و کسانی که امنیت جامعه را بر هم می‌زنند، نمی‌توانند نگاه دوستانه و منفعتی به کشور داشته باشند و دنبال بر هم زدن امنیت کشور هستند.

خطیب جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه بین اغتشاش و اعتراض فرق است، گفت: گاهی مردم در جامعه اعتراض دارند و همیشه به اعتراض پاسخ داده می‌شود در حالی‌ که اغتشاش عاملی برای بر هم زدن نظم و امنیت در جامعه و به هم ریختن اموال عمومی و امنیت مردم و به خطر انداختن دین و ارزش‌های دینی است.

وی اظهار داشت: تعرض کردن به ساحت مسجد و قرآن، تعرض کردن به حوزه علمیه، تعرض کردن به قداست دینی مردم و ارزش‌های والا و جایگاه معنوی، تعرض و اهانت کردن به شخصیت‌های مختلف، اغتشاش است.

نکونام افزود: دشمنان نظام به دلیل اینکه در برجام نتوانستند کاری کنند، در تحریم‌ها احساس ناکامی کردند، دست به طراحی این اغتشاشات زدند تا امنیت جامعه را به خطر بیندازند و بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند و مانعی برای رشد کشور ایجاد کنند.

خطیب جمعه شهرکرد اظهار داشت: دشمنان نظام زمانی که نتوانستند جلوی آبادانی کشور را بگیرند و مشاهده کردند که دولت فعالتر شده و سفرهای استانی بیشتری برای رفع مشکلات مردم دارد و ارتباطات دولت با مردم بیشتر شده، احساس ناامیدی کردند و با دسیسه‌های مختلف به دنبال ناامن کردن کشور دست زدند و مزدوران را به جان کشور انداختند تا اغتشاشات را ایجاد کنند و با ایجاد ناامنی زندگی مردم را به هم بزنند و آرامش و امنیت کشور را مخدوش کنند در حالی که شهدای امنیت ایستادگی می‌کنند و تا آخرین قطره خون خود دست از آرمان‌های خود برنمی‌دارند.

وی گفت: باید مراقب باشیم و دست یکدیگر را بگیریم تا یک جامعه متحد و منسجم داشته باشیم و مشکلات رفع شود و کشور و نظام به دست بیگانه نیفتد.

خطیب جمعه شهرکرد در ادامه به سالروز شهادت شهید فهمیده و روز دانش‌آموز و روز بسیج دانش‌آموزی و روز پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: همه در مقابل پدافند غیرعامل مسوول هستند و باید تلاش کنند که وظایف امنیتی خود را به خوبی عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha