یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آقای عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: باید در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن، حرکت هدفمند و منسجمی با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی شکل دهیم که هم کار دفاعی و هم کار تأسیسی و ارشادی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد،‌ حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در حاشیه اجتماع «حامیان ولایت» که در محکومیت فتنه اخیر با حضور گسترده علما، اساتید، فضلا و طلاب این حوزه برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: گروه‌های سازمان‌یافته متعددی در این اغتشاشات نقش دارند که در رأس همه، استکبار جهانی، سازماندهی جمعی و با تمام ابعاد را به عهده دارد و بدون تردید در رأس این استکبار، آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب حضور دارند و در منطقه نیز امثال سعودی‌ها در آن نقش دارند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، گروه‌های مختلف با سازوکارهای متفاوتی را دخیل در فتنه اخیر دانسته‌اند، گفت: ما هم باید سازوکارهای متناسب با هر گروه را از هم جدا کنیم؛ مثلا کسانی که دربست مزدوری استکبار جهانی را می‌کنند، جز زبان برخورد هیچ زبان دیگری را متوجه نمی‌شوند و طبیعی است که باید در مقابل آن‌ها از سازوکار نظامی و امنیتی استفاده شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: گروه دومی که در این فتنه هستند افراد فریب‌خورده‌ای هستند که مقابله با آن‌ها سازوکار خاصی دارد، ولی جمعی نیز در این فتنه حضور دارند که ناآگاهانه و احساسی تحت تأثیر قرار گرفته و در تجمعات شرکت می‌کنند که برای این جمع، روحانیت می‌تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد.

وی توضیح داد: مجموعه‌ای از حرکت‌های سازمان‌یافته مؤثر و نظام‌مند وجود دارد که روحانیت به‌عنوان پرچم‌دار فرهنگ دینی و انقلابی می‌تواند آن را راهبری کند و در راستای وظایف خود عمل کند که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: رسالت حوزه علمیه، هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت اجتماعی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: در این راستا، تجمعی که امروز برگزار شد در حقیقت مقدمه‌ای است برای شکل‌دادن به حرکت فرهنگی همگانی و جامعی که شامل همه سازمان‌ها و نهادهای متولی فرهنگ مثل آموزش‌وپرورش و دانشگاه می‌شود و با محوریت حوزه علمیه باید دنبال شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تأکید کرد: دشمن از راه فضای مجازی و امکانات فنی که در اختیار دارد عده زیادی را به‌صورت ناآگاهانه دنبال خود می‌کشاند و باید در مقابل این شبیخون فرهنگی بتوانیم حرکت هدفمند و منسجمی با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی شکل دهیم که هم کار دفاعی باشد و هم کار تأسیسی و ارشادی.

وی تصریح کرد: باید با انجام حرکات منسجم فرهنگی، دشمن را ناکام کنیم تا جامعه ما همان طور که از اول انقلاب تاکنون با الهام از معارف دینی، این مسیر سخت را پیروزمندانه دنبال کرده، بتواند با افتخار، آن را ادامه دهد و دشمن را ناامید و مصداق این آیه کند که «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ». (مائده، ۳)

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha