سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فرماندهی انتظامی کشور

حوزه/ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مأموریت مجموعه انتظامی پیشگیری و جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با حضور در مجموعه پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ضمن قدردانی از زحمات فرماندهان، معاونین، مدیران و کارکنان فرماندهی انتظامی کشور گفت: که امروز سازمان انتظامی از مجموعه دستگاه هایی در کشور است که بدون ادعا در خدمت انقلاب، نظام، آرمان های شهدا و رهبری و در خدمت مردم ایران اسلامی می باشد و در تمامی عرصه ها و حوادث از قبیل: سیل، زلزله، کرونا و مبارزه با ناامنی ها و اغتشاشات از سوی بدخواهان این نظام خوش درخشیده است.

وی افزود: ماموریت های سازمان انتظامی کشور صرفا حول محور مبارزه با ناامنی ها خلاصه نمی شود و در چند سال اخیر شاهد پویایی و تحول عظیم در این مجموعه هستیم تا جایی که این سازمان علاوه بر انجام وظایف امنیتی خود در اقدامات پیشگیری نیز حجم عظیم و گسترده ای از فعالیت ها را ارائه نموده است و این نشان از بلوغ سازمانی این نیروی توانمند می باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان انتظامی جمهوری اسلامی ایران چه در موضوع شرارت هایی که در کشور در سال های متمادی شکل می گرفته همچنین در موضوع مبارزه با بلای خانمانسوز اعتیاد که آسیب جدی به نسل جوان ما وارد می کرد به طور جدی در میدان بوده و هست تا جایی که انتظامی بیشترین شهید را در این عرصه تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده است.

وی افزود: امروز با توجه به پایگاه های آمریکای جهانخوار و ایادی استکبار در دور تا دور ایران اسلامی در حوزه مسائل مرزی که از موضوعات بسیار مهم در حوزه امنیت پایدار کشور است مجموعه انتظامی و مرزبانی با شجاعتی وصف ناپذیر و صلابتی بی بدیل ایفای نقش می نماید که همه این ها مرهون شجاعت و از خود گذشتگی کارکنان این مجموعه ولایی است.

پور ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به جرائم اقتصادی در چند سال اخیر انتظامی با تشکیل پلیس امنیت اقتصادی توانسته با رویکردی کاملاً حرفه ای و منسجم در خدمت مردم عزیزمان باشد.

وی گفت: امروز امنیت به عنوان یک موضوع مهم، پدیده ای است که تا ناامنی ایجاد نشود قابل لمس نیست و ما امروز اهمیت امنیت را با موضوع اغتشاشات پیش آمده اخیر، بیش از گذشته درک می کنیم و مردم عزیزمان نیز قدردان مجاهدت های انتظامی هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اتفاقات اخیری که رغم خورد به ویژه حادثه تلخ و بسیار تاسف بار شهادت جمعی از هموطنانمان در حرم مطهر شاهچراغ، نشان داد که دشمن کاملا امنیت ما را هدف گذاری کرده است؛ یعنی بستر را با توجه به شرایط این اغتشاشات که بعضاً از احساسات برخی جوانان ما هم استفاده کرده است، فراهم دیده تا بتواند به واسطه گروهک های تکفیری در کشور عملیات خرابکارانه و ضد امنیتی انجام دهد و به دنبال پروژه سوریه سازی در ایران اسلامی هستند. در سوریه مردم را به خاک و خون کشیدند و زیرساخت های آن را نابود کردند. لذا امروز دشمنان از جنگ ترکیبی تمام عیاری در حوزه های فرهنگی، امنیتی، رسانه و هم حوزه هایی که مربوط به اقتصاد و تحریم است بر علیه نظام اسلامی استفاده می کنند.

وی افزود: امروز ماموریت یک نهاد انقلابی چون مجموعه انتظامی این است که علاوه بر پیشگیری، در حوزه جهاد تبیین و اقناع سازی جامعه فعالیت نماید چرا که اگر جهاد تبیین به درستی صورت پذیرد و واقعیت های انقلاب به نسل جوان ارائه گردد دشمن نمی تواند به اهداف خود در جنگ شناختی برسد.

پور ابراهیمی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در راستای تقویت سازمان انتظامی تصمیمات زیرساختی مناسبی را اتخاذ نموده است تا این مجموعه جهادی و انقلابی بتواند در اجرای ماموریت های محوله خود پیشگام باشد.

وی در پایان، ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدای عرصه نظم و امنیت گفت: نقش مردم هم در خصوص حمایت از سازمان انتظامی بسیار حائز اهمیت است چرا که مردم به دنبال ایجاد امنیت هستند و این امنیت را با چنین هجمه ای از سوی بیگانگان، مدیون عزیزان انتظامی هستند و مصداق همان فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: اگر ما به دنبال ایجاد امنیت پایدار در جامعه هستیم باید از نیرویی که اجرای امنیت را دارد تمام قد دفاع کنیم.

در ادامه سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا بنی اسدی، رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور، نیز ضمن قدردانی از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی به جهت حمایت های معنوی و مادی از پلیس بیان داشتند به واسطه فرهنگ ولایی حاکم بر نیروهای مسلح و به خصوص پلیس مقتدر انقلابی با شهدا و امام شهدا عهد می بندیم با تمام توان از آرمان های این انقلاب دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha