چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
لب الباب

حوزه/ نشست علمی «سیر مطالعاتی کتاب لب اللباب» در مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، اکرم بهرامیان، معاون پژوهش مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد درباره برگزاری دوره سیر مطالعاتی کتاب لب الباب، گفت: این مدرسه در راستای تهذیب طلاب، اقدام به برگزاری سیر مطالعاتی کتاب لب اللباب کرده است.

حاجیه بیگم شریفی، استاد حوزه خواهران هم در نشست علمی «سیر مطالعاتی کتاب لب اللباب» گفت: با استناد بر مطالب کتاب در مسیر سیر و سلوک، در مسیر کمال و برای رسیدن به آن نقطه ی عطفی که خداوند نشان داده است، سالک به مقام هایی دست پیدا خواهد کرد ولی باید از آنها بگذرد و بداند تازه ابتدای راه است و مشتاق رسیدن به کمال نهایی باشد و در تلاش مداوم باشد تا به مقصد نهایی برسد.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در سیر و سلوک امر مراقبه است. مراقبه یعنی حواسمان به خودمان باشد که گناه نکنیم؛ سالک نه تنها گناه نباید بکند بلکه از مکروهات هم باید دور بماند. هر چه مراقبت بیشتر باشد و آلودگی بیشتری را از خود دور کند، چشمانش بیشتر باز می شود و مراقبت شدیدتر می شود تا از کوچکترین آلودگی به دور باشد. مانند لباس سفید که کوچکترین کثیفی روی آن مشخص است.

استاد حوزه خواهران خاطرنشان کرد: هر چه بیشتر در مسیر مراقبت پیش رویم، قطعاً قوی تر خواهیم شد و عبور در مسیر سیر و سلوک راحت تر می شود. مراقبت سبب بالارفتن سرعت در این مسیر شده و زودتر به هدف خواهیم رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha