شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
13آبان

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر نگاهی به اقدامات براندازانه و سلطه جویانه نظام استکبار در دیگر کشورها بیندازیم، متوجه خواهیم شد هیچ یک از این نقشه های شوم نه تنها در ایران محقق نشده است، بلکه ایران مسیر پیشرفت و قدرت هم پیموده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، با توجه به بررسی اتفاقات و توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی طی یک دهه گذشته اعم ازفتنه ها، آشوب ها، تروردانشمندان، حوادث تروریستی، غائله های بنزینی و .. در آستانه ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، امروزه تحلیل و بررسی روش های سلطه جویانه نظام استکبار در مواجه با سایر ملت ها و لزوم آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نسل امروز در برابر نفوذ نظام سلطه حائزاهمیت است.

به همین مناسبت گفت‌وگویی با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرمرشدی از تحلیل‌گران مسائل سیاسی استان اصفهان انجام شد که آن را در ادامه می خوانید:

استکبار یک مقوله کاملا قرآنی است

موضوع تحلیل روش های سلطه جویانه نطام استکباری در مواجهه با ملت ها در دو بخش قابل بررسی و تبادل نظر است، در یک بخش درباره استکبار و مقوله استکبارستیزی است و یک بخش نیز در مورد آن خواهد بود که چگونه می شود نسل جوان را با جنایات و واقعیات موجود نظام استکباری آشنا کنیم.

در بخش اول می توان گفت مسئله استکبار یک مقوله قرآنی و از سوی دیگر مبحث تاریخی است و به ذات انسان باز می‌گردد، زیرا انسان ها سرکش هستند و قرآن کریم نیز در این باره می فرماید: «ان الْإِنْسانَ خُلِقَ هَلُوعاً " و " إِنَّ الْإِنْسَانَ لَیَطْغَی " و این طغیان ها و سرکشی ها را در تاریخ و در قاموس شخصیت هایی مانند فرعون، اسکندر، شداد و دیگران دیده ایم.

استکبار به درون انسان ها باز می گردد، اگر درون انسان ها به سمت خدا، توحید و عبودیت حرکت نکند، ناخودآگاه به سمت استکبار حرکت خواهد کرد، بنابراین برای بررسی این موضوع باید یک کار علمی و محتوایی انجام گیرد که به چه دلیل افراد مستکبر می شوند و چگونه جریان استکباری شکل می گیرد.

مسئله ای که به عنوان استکبار در قاموس جریانی به نام نظام سلطه جست وجو می کنیم در واقع به شکل گیری هژمونی قدرت و هژمونی ها در عرصه جهانی بازمی گردد که از روس ها تا پرتغالی ها و از فرانسه و اسپانیا گرفته تا آلمان و آمریکا یک سیر تحولی در جابه جایی قدرت و جابه جایی هژمونی وجود داشته است.

فعالیت هزار نفر در اندیشکده های امریکا،برای حفظ هژمونی و محور نظم نوین جهانی

حوزه/ امروز نظام سلطه به دنبال ایجاد چه چیزی است؟

علت بروز فجایع تاریخ بشریت به دلیل قرار گرفتن قدرت در دست افراد فاسد است، در جنگ جهانی دوم بیش از ۱۰ میلیون انسان را به راحتی می کشند و خانه های بسیاری ویران می شود، اما هیچ اتفاق مهمی نمی افتد و کسی نیز از بشریت عذرخواهی نمی کند، هم چنان که در جنگ ویتنام و یا در جنگ عراق همین موضوع را شاهدیم، بنابراین کار نظام استکباری در واقع سلطه گری است و می خواهد همه در عالم سلطه پذیر باشند ، بر اساس این نگاه، امروز نظام سلطه دنبال ایجاد یک نظم نوین است.

آمریکایی ها در پایان قرن بیستم و قبل از ورود به قرن جدید، محاسبه کردند قرن ۲۱ قرن چالش ها برای آنها است، لذا برای این که مبتلا به مدل فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نشوند باید تعریف جدیدی از جایگاه هژمونی خود می کردند، بنابراین قریب هزار نفر در اندیشکده های آنها درباره حفظ هژمونی و محور نظم نوین جهانی در قرن ۲۱ فعالیت و پژوهش کردند.

آمریکاییان در محاسبات و پژوهش های خود متوجه شدند، در مقابل آنها کشورهایی چون روسیه، چین و ایران می توانند برای آنها مانع اساسی ایجاد کنند لذا برای مهار ایران چند کار اساسی دردستور کار قرار گرفت.

ترویج و تحقق بی هویتی، نخستین قطعه از پازل نظام سلطه علیه ایران

حوزه/ راهکارهای نظام استکبار برای مهار ایران در عرصه داخلی و بین المللی چیست؟

راهکارهای نظام سلطه برای مهار ایران ابتدا مقابله با سیستم دفاعی موشکی ایران، کنترل قدرت منطقه ای ایران و مهار قدرت هسته ای بود و بر همین اساس گروهک های تجزیه طلب و نفوذی ها را در ایران تقویت کردند و دست به جاسوس پروری و تحریم های گسترده زدند.

در راستای این طرح، رادیوی های خود را تبدیل به تلویزیون و تلویزیون ها را از طریق شبکه مجازی توسعه داده و فضای مجازی را از طریق وایبر، تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام و سایر شبکه ها به سمت ما جهت دهی کردند.

یکی از عناصر مهم در اجرای این نقشه، زدن هویت ما بوده است،بر همین اساس موضوع آزادی زنان را پیش کشیدند و سپس کم کم اندیشه های فرار از خانه را برای دختران ترسیم و مسئله دوری و فاصله گیری از پدر و مادر، ایجاد خانه های مجردی، ازدواج سپید و بارداری قبل از ازدواج و سقط جنین را طرح کردند تا به این وسیله جامعه را به سمت بی هویتی سوق دهند.

در مسائلی که اخیرا نظام سلطه مطرح کرده، این بوده که مسئله ای به نام ناموس برای آنها مطرح نبوده و به دنبال بی ناموسی و از بین بردن ابهت خانواده هستند و به این نتیجه رسیده اند که باید روی سه مولفه بدن ها، هم جنس گرایی و عریانی، کار کرد.

نظام سلطه می خواهد همیشه گرگ باشد وما را میش می پندارد

حوزه/ ابزار نظام سلطه در تحقق بی هویتی درایران چیست؟

نظام استکباری از ابزارهای مختلف در دوره های استعمار کهنه، استعمار نوین و دوره استعمار فرانو استفاده کرده تا بتواند سلطه خود را پایدار کند و به تعبیر حضرت امام(ره) آنها می خواهند گرگ باشند و ما را میش می پندارند.

کشور ما کشوری بود که در مقابل این موضوع ایستاد و برای تثبیت هژمونی و قدرت خود تلاش کرد و برای این مهم ابتدا با تجزیه طلب ها در ابتدای انقلاب، سپس با گروه های منافقین و پس از آن با جنگ تحمیلی، تحریم ها و تهاجم و ناتوی فرهنگی روبه روشد لذا نظام سلطه از هر وسیله ای برای کنترل ما استفاده کرد، اما حاکمیت جمهوری اسلامی ایران همچنان با اقتدار مقابل همه این دشمنی ها قد علم کرده است.

عجله نظام سلطه برای اجرای نقشه براندازی در ایران یک اشتباه راهبردی

حوزه/ چرا ادعا داریم تاکنون مقابل نظام سلطه پیروز شده ایم؟

اگر نگاهی به اقدامات براندازانه و سلطه جویانه نظام استکبار در دیگر کشورها بیندازیم، متوجه خواهیم شد در ایران هیچ یک از این نقشه ها نه تنها محقق نشده است، بلکه ایران توانست سوریه و عراق را نجات دهد، قدرت دفاعی یمن را در مقابل عربستان بالا ببرد، فلسطینی ها و حزب الله لبنان را تقویت کند و از طرفی نیز آمریکا را که داعیه خاورمیانه بزرگ داشت از منطقه بیرون کند، هم چنین توانست به پیشرفت و رشد و پویایی علم و صنعت دست یابد و زیرساخت های خود را توسعه دهد که این موارد همگی ازمصادیق پیروزی ما مقابل نظام سلطه است.

علاوه بر این، ایران با روس و چین هم پیمان شد و به عضویت شانگهای درآمد و توانست تحریم ها را دور بزند و مدیریت کشور را به سمت اهداف عالی انقلاب پیش ببرد ،لذا این مسئله برای نظام استکبار سخت بوده لذا به دنبال بهانه و نقشه کشی برای فروپاشی و تجزیه ایران تا سال ۲۰۲۵ برآمدند.

عجله نظام سلطه برای اجرای نقشه براندازی در ایران یک اشتباه راهبردی بود، اشتباهی که آنها کرده بودند این بود که ۳ یا ۴ سال زودتر از موعد دست به کار شدند و گمان کرده جامعه ایران هویت خود را از دست داده است، جوانان به انقلاب و نظام فکر نمی کنند، دیگر به دنبال شهادت طلبی و مقاومت نبود، ذهن ها آلوده شده و جامعه در فشار اقتصادی و تنگنا است و همه معترض هستند و می توانند به راحتی نفوذ کنند.

زمانی که نظام استکبار و دشمنان، مقاومت نظام جمهوری اسلامی ایران و هم چنین تظاهرات در مقابل اغتشاشات را مشاهده کردند و متوجه شدند که نظام امنیتی و اطلاعاتی ما دست به کار شده و مقرهای آنها در سلیمانیه عراق و اقلیم کرستان را مورد حمله قرار داده، فهمیدند که با یک قدرت شکست ناپذیر مواجه هستند.

برای تغییرنگاه نسل جوان به وطن، باید حس قدرتمندی ایران را به صورت عینی چشاند

حوزه/ چه اقدامات مهمی را در برابر حربه های نظام سلطه می توان داشت؟

دشمن در لوای هیاهوی رسانه ای توانست در ذهن ها این گونه مطرح کند که ایران رو به نابودی است، کار ایران تمام است و انقلاب دیگر به بن بست رسیده و متاسفانه در ذهن تعدادی از افراد ناآگاه این تصور را ایجاد کرد.

برای مقابله باید چند کار را هم زمان انجام دهیم و اولین و مهم ترین مطلب این است که بتوانیم رژیم پهلوی و جنایات آمریکا را به صورت مستند و جامع، با استفاده از مدارکی که خود آنها بر جای گذاشتند به نسل نوجوان و جوان ارائه کنیم و در یک فضای عالمانه و با بصیرت تبیین نماییم.

دومین کار این است که باید انقلاب و دستاوردهای انقلاب و تحولاتی که صورت گرفته است را به صورت عینی نشان دهیم، یعنی دانشجو و دانش آموز ما در قالب اردوهای مختلف، باید با صنعت، کارخانه ها و مراکز دانش بنیان و صنعت نظامی آشنا و احساس کنند که ایران یک قدرت است، زیرا زمانی که باور جامعه تغییر کند و احساس نماید وطن قدرتمندی دارد در نگاه نسل نیز همه چیز تغییر می کند.

لزوم ایجاد تغییرات اساسی در نظام تربیتی و آموزشی کشور یک ضرورت است، کار دیگری که باید انجام دهیم تحول اساسی در نظام آموزش و پرورش کشور است، زیرا تا زمانی که مسیر آموزش و پرورش مسیر غیرقابل اطمینان و تکیه ای داشته باشد، به طور قطع دشمنان نیز وارد می شوند.

نسل امروز نیازمند به یک پالایش در اندیشه، تفکر و عمل است

حوزه/ تعمیق معارف دینی چه جایگاهی در مقابله با نظام سلطه می تواند داشته باشد؟

رهاشدگی جوانان و نوجوانان در فضای مجازی خاصه در دوران کرونا موضوع مهمی است، رسانه های نظام سلطه برای مدیریت و کنترل ذهن ها و اندیشه ها برنامه دارند، از طرفی نیز نسل امروز ما نسل فضای مجازی است، لذا باید در فضای مجازی حاکم شویم و از اقدامات منفعلانه پرهیز کنیم، باید صفر تا صد حکمرانی فضای مجازی را در اختیار خود بگیریم و حاکمیت نیز باید بتواند خوراک اینترنتی سالم وغنی برای نسل امروز تهیه کند و بخش عمده آن نیز به شبکه ملی اطلاعات بازمی گردد.

از طرف دیگر باید نسل امروز را با مبانی اعتقادی آشنا کنیم، البته اخلاق و اعتقادات دو امر فراموش شده است و دانش آموزان و دانشجویان ما آن طور که باید تحت تربیت آموزش های دینی نبوده اند، ریشه بسیاری از جهالت هایی که اتفاق می افتد به نبود مبانی اعتقادی کامل در بین نسل امروز بازمی گردد.

باید سوالات بی جواب و شبهات بی پاسخ این نسل را با سعه صدر و با محبت، دوستی و با بیدار کردن معلمان و آگاهی رسانی به شبکه تعلیم و تربیت پاسخ داد، نسل امروز نیازمند به یک پالایش در اندیشه و تفکر و عمل است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha