شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست علمی در مدرسه علمیه الزهرا سلام علیها ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام موسوی با اشاره به مصادیق خیر کثیر در سوره کوثر گفت: براساس تفاسیر منظور از کوثر، خیر کثیر است که می‌تواند مصادیقی مثل نبوت، قرآن، علم، اخلاق نیکو، حضرت فاطمه و... را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی امروز در نشستی که با عنوان مولفه های امید افزایی در سوره کوثر در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیهای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اعطای کوثر به رسول مکرم اسلام(ص) از سوی خداوند متعال یک عظمت بزرگ بود که در ادامه این سوره خداوند با امید بخشی به نبی مکرم اسلام، دشمنانش را ابتر معرفی می‌کند.

وی افزود: براساس تفاسیر منظور از کوثر خیر کثیر است که می تواند مصادیقی مثل نبوت، قرآن، علم، اخلاق نیکو، حضرت فاطمه و... را داشته باشد.

استاد حوزه در ادامه به بیان دلایل خیر کثیر بودن هر یک از این مصادیق پرداخت و ادامه داد: نبوت خیر کثیر است چرا که در کنار مُذکّر بودن، وظیفه تشکیل جامعه نورانی، بشارت دهنده و انذار کنندگی و برپا کننده عدل و قسط را نیز در جامعه دارا می باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که قرآن نوری از جانب خداوند متعال جهت هدایت بشر و کتابی انسان ساز است، می تواند یکی از مصادیق کوثر باشد.

حجت الاسلام موسوی علم را یکی دیگر از مصادیق کوثر عنوان کرد و افزود: خداوند علم را سبب برتری انسان و رفعت مقام او و لازمه خلیفة اللهی بودن معرفی کرده است لذا علم با داشتن این ویژگی ها یکی از مصادیق خیر کثیر می باشد.

وی حضرت فاطمه سلام الله علیها را از دیگر مصادیق کوثر عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان مادر ائمه معصومین و علت خلقت طبق حدیث " لولاک"، که همه اهل بیت علم خود را از ایشان اخذ کردند، یکی از مصادیق بارز و آشکار خیر کثیر است

استاد حوزه تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله دارای مصحفی هستند که همه علوم ماکان و مایکون در آن بیان شده است و عبادت، بندگی، اخلاص و الگوی بودن ایشان برای همه بشریت، فاطمه (س) را یکی از بارزترین مصادیق خیر کثیر معرفی می کند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha