سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
سیدحسین مؤمنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: پرچم یالثارات الحسین (ع) از مسجد مقدس جمکران به حرم شاهچراغ رفت و بر فراز گنبد این حرم شریف به نشانه انتقام خون های به ناحق ریخته به اهتزاز در آمد و تن دشمنان را لرزاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در مراسم شب ولادت امام حسن عسکری(ع) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه این حضرت برای سعادت دنیا و آخرت بشریت دستورالعمل جامعی صادر کردند، اظهار کرد: امام عسکری(ع) در نامه به ابن بابویه قمی می فرمایند ای فقیه مورد اعتماد من، علی بن الحسین بن بابویه القمی، خداوند تو را به کارهای مورد رضایتش توفیق دهد و از نسل تو، اولاد صالح بیافریند.

وی ادامه داد: حضرت می فرمایند تو را به رعایت تقوی و برپا داشتن نماز و ادای زکات وصیت می کنم، به رعایت تقوی و بر پا داشتن نماز و ادای زکات زیرا کسی که زکات نپردازد، نمازش قبول نخواهد شد. باید زکات، خمس، صدقه و کفاره ای که بر گردن دارید را بپردازید که این عمل باعث می شود به مال و نسلتان برکت داده شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت در ادامه ابن بابویه را به بخشایش گناه دیگران، و خویشتن داری به هنگام خشم و غضب سفارش می کنند، ابراز کرد: برخی گناهان قابل بخشش نیستند مانند گناه این فردی که با ماشین چند نفر از نیروهای ناجا را زیر گرفته و یک نفر را به شهادت رسانده است و امروز می بینیم مادر این فرد در شبکه های اجتماعی در حال فرافکنی برای خلاص شدن پسرش از مجازات است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی افزود: ارتباط با خویشاوندان، تعاون و همکاری با برادران دینی و کوشش در رفع نیازهای آنها در تنگدستی و گشاده دستی، بردباری و کسب آگاهی و معرفت در دین از دیگر سفارش های حضرت به ابن بابویه قمی بود که ما نیز باید این سفارش ها را دستور زندگی خود قرار دهیم تا خدا هم از ما دستگیری کند.

وی با تأکید بر اینکه برخی از افرادی که در حوادث اخیر شعار دادند و توهین کردند جاهل هستند و خبر ندارند در دنیا چه می گذرد، گفت: مردم ما شأن زندگی بهتر دارند و مسئولین هم در تلاش برای رفع مشکلات مردم هستند؛ اگر با چنین افرادی مواجه شدید باید در برابر آنها بردباری کنید.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: جوانان باید معلومات دینی خود را بالا ببرید و حتما یک دوره کتاب های شهید دستغیب و شهید مطهری را بخوانید که با انجام این کار بصیرت و بینشی پیدا می کنید که مسیرتان منحرف نخواهد شد. رسانه ها در این زمینه کم کاری کردند و باید باورهای دینی را بیش از پیش در جامعه به ویژه نسل جوان بارور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی در پایان با اشاره به اینکه پرچم یالثارات الحسین (ع) از مسجد مقدس جمکران به حرم شاهچراغ رفت و بر فراز گنبد این حرم شریف به شانه انتقام خون های به ناحق ریخته به اهتزاز در آمد و تن دشمنان را لرزاند، خاطرنشان کرد: ما از هیاهوی دشمنان نمی ترسیم و هراسی نداریم چرا که صاحب این کشور و نظام صاحب الزمان(عج) هستند و سکاندار آن حضرت آیت الله خامنه ای است که آرامش چهره اش به جان های ما آرامش می بخشد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha