شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر/ راهپیمایی مردم ارومیه در یوم الله 13 آبان

حوزه/فتنه اخیر و خشم انقلابی ملت کاری کرد که هیچ سالی همچون امسال، حضور مردم از اقشار گوناگون به خصوص نسل موسوم به دهه هشتادی ها در آوردگاه ضداستکباریِ این روز، چنین پررنگ و مشهود و دشمن شکن نباشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نگارنده که به جهت انجام رسالت خبرنگاری و البته مهم تر از آن عمل به تکلیفِ انقلابی، سال هاست که توفیق حضور در راهپیمایی یوم الله سیزدهم آبان ماه را دارد، به خاطر نمی آورد که هیچ سالی همچون امسال، حضور مردم از اقشار گوناگون به خصوص نسل موسوم به دهه هشتادی ها در آوردگاه ضداستکباریِ این روز، چنین پررنگ و مشهود و دشمن شکن باشد، به نحوی که نه تنها در شهر مقدس قم بلکه می توان گفت بر اساس تصاویر و کلیپ های منتشره در فضای مجازی در اقصی نقاط کشور از جمله پایتخت، امسال شاهد بی سابقه ترین راهپیمایی ۱۳ آبان بودیم تا به این شکل "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" در تقویم سال ۱۴۰۱ برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شود.

آری! عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. دشمن و عوامل و ایادی منافق و خائنش در داخل، فتنه ای را با اسم رمز"زن، زندگی، آزادی" شروع کردند و به تبع آن شاهد اغتشاشات و جنایت های کم سابقه و بلکه بی سابقه ای به بهانه اعتراضات بودیم اما سنت الهی این است که از دل عسرت ها، گشایش ها پدید می آید، چنان که خون پاک شهدای مظلوم مدافع امنیت و نیز شهدای واقعه تروریستی حرم شاهچراغ و غم و رنج امت حزب الله و ایضاً صبر انقلابی آن ها بدین خاطر، سبب ساز شد که خروش مردمی ۱۳ آبان امسال قابل قیاس با هیچ سال دیگری نباشد.

بی شک ۱۳ آبان امسال، روز غیرت بود، روز دانش آموز، روز دهه هشتادی ها و بلکه دهه نودی هایی که در کنار خانواده هایشان به خیابان ها آمده بودند تا بگویند که اغتشاشگران خیابانی با وجود جنایت های داعش گونه، جایی در بین ملت ندارند و البته که حساب معترضان معقول و فهیم با اغتشاشگران و فتنه انگیزان جداست.

آمده بودند تا بگویند همچون ۴۳ سال گذشته همچنان معتقدند آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی، ام الفساد و بانی همه فتنه ها هستند، چه آن که در شعارهای کوبنده مردمی نیز این امر هویدا بود، آن جا که یکصدا در خیابان شهدای قم فریاد برآوردند:"آمریکا، اسرائیل، عامل هر جنایت"..." این گفته امام و رهبر ماست، شعار ما نبرد با آمریکاست"..."امروز، روز مجد و افتخار است، روز شکست و مرگ استکبار است"

به تجربه می گویم که رسانه ها معمولاً عاجز هستند از ثبت و نمایش و تصویرگری چنین حماسه ای چه آن که امروز پیش از اقامه نماز جمعه دیار کریمه اهل بیت(ع) در مصلی قدس، بیش از هر چیز اقیانوسی از شعور و بصیرت و غیرت را در خیابان های مرکزی قم نظاره گر بودیم.

در طول مسیر راهپیمایی نیز غرفه هایی از اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و بنری با عنوان جالب" سلبریتی محبوب من" مشاهده می شد که در آن ها تصاویری از شهید حججی، علی لندی و آرتین وجود داشت و حضور و توقف دانش آموزان چفیه بر دوش در این غرفه ها به چشم می آمد.

راهپیمایی کنندگان امروز قم ضمن اعلام تبعیت همه جانبه از بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، خواستار قاطعیت دستگاه های قضایی و امنیتی در برخورد با اراذل و اوباش و اغتشاشگران و پایان مماشات با آن ها شدند.

همچنین بر اهمیت و ضرورت عمل به جهاد تبیین به عنوان فریضه قطعی و فوری تأکید کردند آن جا که یکصدا و با مشت های گره کرده فریاد برآوردند: "جهاد تبیین امروز یک تکلیف الهی است"

در این میان، شعارهایی از جنس لزوم تبعیت از واجب دینی و قرآنی حجاب نیز به گوشی می رسید آن جا که زن و مرد یک صدا این شعار معروف و ماندگار را سر دادند: " ای زن به تو از فاطمه(س) این گونه خطاب است، ارزنده ترین زینت زن، حفظ حجاب است"

سید محمدمهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha