یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم وفات حضرت فاطمه معصومه س

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر با انتقاد از جامعه ی غربی در بی هویت نشان دادن زن گفت: جمهوری اسلامی مدعی است که جایگاه زن چنان جایگاهی است که با هجرت خود می تواند تاریخ ساز باشد و جامعه ای این چنین عالم پرور تربیت کند. البته غرب زن را به چشم یک بازیچه و ابزاری برای رسیدن به اهداف مادی و هوس های دنیوی خود تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در مراسم سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در مسجد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر گفت: وجود این نظام از برکات ائمه معصومین و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاست.

وی افزود: دشمنانِ رنگارنگ و فتنه های گوناگون، یکی پس از دیگری بر انقلاب اسلامی وراد شده و همه نشان دهنده این است که درخت تنومند انقلاب اسلامی همان شجره طیبه است که قرآن و روایات وعده داده اند و همگان از این نعمت متنعم هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه آزادی خواهان عالم در مواجهه با رهبران انقلاب دگرگون شده و تابع آنها و انقلاب شدند، گفت: شیخ زکزاکی در دیدار با امام خمینی(ره) و با رهنمودها و نفس عرفانی امام که همه وجود شیخ را فرا می گیرد خود یک مرکز بزرگ شیعی در نیجریه می شود.

اسماعیلی افزود: انقلاب اسلامی هر روز پویا تر و با نشاط تر و پر اثر تر از دیروز در این عالم نمایان می شود و دشمنان خود را با این حرکت رو به جلو مستأصل کرده که هر روز و هر شب برای نابودی این نظام نقشه می کشند.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای شناخت ماهیت انقلاب اسلامی برنامه دارد و هزینه می کند، ادامه داد: در دانشگاه های آمریکا ، اسرائیل و انگلستان موسسات تحقیقاتی برای شناخت ماهیت انقلاب و شیعه تاسیس کرده اند و این به خاطر عظمت انقلاب اسلامی است و این عظمت از برکات وجود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است.

اسماعیلی با بیان اینکه در تاریخ هجرت های تاریخ سازی داریم که هرکدام باعث یک حرکت جدید در نظام شیعی و اسلام شده است، گفت: از هجرت های تاریخ ساز در عالم اسلام، هجرت حضرت امیرالمومنین(ع) از مدینه به کوفه بود و هجرت دیگر هجرت امام حسین علیه السلام و در ادامه آن هجرت حضرت امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها بود که درخت اسلام را آبیاری کردند و مانع از انحراف اسلام به دست یزیدیان شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار کرد: هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از مدینه به ایران در تلاش برای دیدار برادر بزرگوارشان نیز از آن دست هجرت هایی است که تاریخ ساز شد در عالم شیعه.

وی افزود: با وجود پربرکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم، تربیت عالمان شیعی در قم و بوجود آمدن مکتب قم در کنار مکتب کوفه (نجف)، حرکت جدیدی از عالم پروری و تولید علم و دانش در جهان اسلام بوجود آمد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: در دوره ای از زمان به دلیل کثرت راویان و کاتبان حدیث در قم هیچ بهاء و ارزشی به احادیث ضعیف السند داده نمی شد و اصلا جایگاهی در میان علمای آن زمان نداشت و این از برکات وجود بانوی کرامت و آب و آینه در قم بود.

اسماعیلی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در باب اینکه چیزی جز حادثه کربلا نمی تواند هم سنگ و معادل حرکت حضرت زینب(س) باشد گفت: برای هجرت و حرکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اگر بخواهیم معادل و هم سنگی پیدا کنیم آن چیزی نیست جزء هجرت حضرت امام رضا علیه السلام از مدینه به خراسان.

وی با انتقاد از جامعه ی غربی در بی هویت نشان دادن و بی ارزش کردن مقام زن، گفت: جمهوری اسلامی مدعی است که جایگاه زن چنان جایگاهی است که با هجرت خود می تواند تاریخ ساز باشد و جامعه ای این چنین عالم پرور تربیت کند. البته غرب زن را به چشم یک بازیچه و ابزاری برای رسیدن به اهداف مادی و هوس های دنیوی خود تبدیل کرده است.

/انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha