یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حوزه خواهران اردبیل

حوزه/ معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی الزهراء(س) اردبیل، گفت: دانستن و پیاده‌سازی روش‌های نگارش علمی و اصولی در نوشتن، ویرایش و ارسال مقالات، یک نیاز اساسی برای طلاب و پژوهشگران به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، خانم حکیمه نوری معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی الزهراء(س) اردبیل، عصر امروز در کارگاه پژوهشی مقاله‌نویسی با محوریت پاراگراف‌نویسی ویژه اساتید و طلاب سطح سه، اظهار داشت: امروزه برای بسیاری از کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی و همکاری با مؤسسات پژوهشی را دارند، فراگرفتن هنر مقاله‌نویسی به‌خصوص مقاله‌های علمی - پژوهشی و ISI می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقاء شانس پذیرش آنها داشته باشد.

وی در رابطه با اهمیت هنر مقاله‌نویسی گفت: دانستن و پیاده‌سازی روش‌های نگارش علمی و اصولی در نوشتن، ویرایش و ارسال مقالات، یک نیاز اساسی برای طلاب و پژوهشگران به شمار می‌رود و لازم است متولیان مراکز آموزشی در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی الزهراء(س) اردبیل تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم اساتید، طلاب و محققان به دانستن روش علمی نگارش مقاله‌های علمی- پژوهشی به‌ویژه در مرحله تدوین محتوا و طراحی پاراگراف‌های مقاله، کارگاه مقاله‌نویسی در مؤسسه آموزش عالی الزهراء(س) اردبیل برگزار شد.

نوری افزود: هدف از برگزاری این دوره، آشنایی با روش‌ها، ظرفیت‌ها و نکات لازم در مقاله‌نویسی است که به‌طور خاص در گرایش‌های علوم اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به نحوه برگزاری دوره آموزشی مقاله‌نویسی، اذعان داشت: این دوره در دو جلسه آموزشی با حضور حجت‌الاسلام‌ آقازاده پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه برگزار شد.

وی بیان کرد: در کارگاه مقاله‌نویسی، مراحل تدوین محتوای مقاله، نحوه پاراگراف‌نویسی و اصول بسط جملات تشریح شد و شرکت‌کنندگان به صورت کارگاهی مقاله کوتاهی را ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha