شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار مسئولان جامعه‌المصطفی‌العالمیه واحد گرگان با مسئولان حوزه علمیه خواهران گلستان

حوزه/ در نشست مسئولان جامعه‌المصطفی‌العالمیه واحد گرگان و مسئولان حوزه علمیه خواهران گلستان راه‌های همکاری این دو مرکز بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، رئیس و تعدادی از معاونان جامعةالمصطفی‌العالمیه واحد گرگان با حضور در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان، راه های تقویت همکاری های این دو مرکز را بررسی کردند.

در ابتدای این دیدار، خانم حسینی واعظ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با معرفی مدارس علمیه خواهران استان، تعداد طلبه‌های جاری را قریب به ۱۳۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: قریب به ۲۰۰۰ نفر از طلبه‌های این استان دروس مقاطع تحصیلی سطح ۲ و سه را به پایان رسانده‌اند و اولین گروه از طلبه‌های سطح چهار در حال تدوین رساله هستند.

وی در ادامه دستاوردهای حوزه علمیه خواهران را تشریح کرد.

* تعامل مراکز علمی موجب تحوّل و ارتقاء علمی می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه واحد گرگان نیز در این دیدار بیان کرد: با توجه به آیات قرآن کریم، جنسیت در ارزش‌ها نقشی ندارد و آنچه موجب ارزش انسان می‌شود، «ان اکرمکم عندالله اتقاکم» است.

وی با بیان اینکه نگاه قرآن به زن را هیچ فرهنگی مثل اسلام ندارد، افزود: در سوره تحریم وقتی الگوی مناسب انتخاب می‌کند، الگو را از دو خانم یاد می‌کند همچون حضرت مریم(س) و آسیه(س) که بیانگر آن است زن در سلوک و تکامل معنوی می‌تواند به جایی برسد که حتی الگویی برای مردان هم شود.

رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه واحد گرگان ادامه داد: در جامعه اسلامی الگوهای شایسته‌ای مثل حضرت زینب و فاطمه(سلام‌الله‌علیهما) هستند که این نیز به معنای پیشتاز بودن بانوان است.

حسینی با بیان‌ این‌که حضرت زینب(س) در زمینه‌های علمی و سیاسی الگو هستند، اضافه کرد: در قرون معاصر، زنان فاضله‌ای مثل دختر علامه مجلسی(ره) و بانوان نمونه دیگری در علم و فضیلت هستند و بانوان همچون آقایان می‌توانند مدارج علمی را طی کنند.

وی تعامل مراکز علمی را موجب تحوّل و ارتقاء مراکز علمی دانست و به سوابق و موفقیت‌های این نهاد در گذشته و حال پرداخت و گفت: در بحث وحدت و تقریب، المصطفی یک نمونه است زیرا طلبه‌ها از اهل سنت، و کارکنان و اساتید نیز بصورت تقریبی کار می‌کنند.

رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه واحد گرگان تعداد فارغ‌التحصیلان خود را ۸۰۰ نفر اعلام کرد که هر یک در کشور خود منشأ خیرات فراوان شده و مسئولیت‌هایی را به عهده گرفته‌اند.

حجت الاسلام حسینی شعار نهاد تحت اشراف خود را «آموزشِ پژوهش محورِ تربیت محور» خواند و توضیح داد: پرداختن به یک بّعد موجب فعالیت و پیشرفت تک بعدی می‌شود و ما امسال در کشور و در زمینه پژوهشی رتبه دوم را کسب کردیم و همچنین می‌توانیم با مدیریتی خوب ظرفیت‌ها را از قوه به بالفعل برسانیم.

وی با تشریح سایر اقدامات و فعالیت‌های نهاد تحت اشراف خود، اعلام کرد: ۲۵ رشته و گرایش در مجموعه المصطفی گرگان با گروه‌های علمی متعددی داریم و آمادگی تعامل در تمام ابعاد را با حوزه علمیه خواهران داریم.

در ادامه این دیدار، هر یک از معاونان و کارکنان به تشریح دستاوردهای حوزه فعالیت خود پرداخته و اعلام همکاری کردند. پیش از این نیز این دو نهاد فعالیت‌هایی را در زمینه‌های فرهنگی و پژوهشی داشتند.

راه های همکاری جامعةالمصطفی‌ و حوزه علمیه خواهران گلستان بررسی شد

راه های همکاری جامعةالمصطفی‌ و حوزه علمیه خواهران گلستان بررسی شد

راه های همکاری جامعةالمصطفی‌ و حوزه علمیه خواهران گلستان بررسی شد

راه های همکاری جامعةالمصطفی‌ و حوزه علمیه خواهران گلستان بررسی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha