یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ جلسه طلاب و فضلای آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام امامی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی هیچ بودجه فرهنگی مستقلی ندارد، گفت: با توجه ‌به چارت اداری، سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تنها با ۵۴ درصد ظرفیت نیروی انسانی فعالیت‌ها و رویکردهای خود را ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام امامی در جمع طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی، ضمن تقدیر از حضور و مشارکت طلاب در طرح‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان، گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل ارائه و به فرازوفرودهای فراوان در سازمان تبلیغات استان آذربایجان غربی اشاره کرد.

وی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی هیچ بودجه فرهنگی مستقلی ندارد، اظهار داشت: با توجه ‌به چارت اداری، سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تنها با ۵۴ درصد ظرفیت نیروی انسانی فعالیت‌ها و رویکردهای خود را ادامه می‌دهد.

سخنران این نشست به برخی از دغدغه‌ها و چالش‌های پیش روی فعالیت‌های تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و اظهار داشت: برای احیای جایگاه سازمان تبلیغات در سطح مدیریت فرهنگی استان و اعتباربخشی به طرح‌های حوزوی، نیازمند تقویت حضور فرهنگی و دینی طلاب و نقش‌آفرینی این عزیزان در تمام سطوح تبلیغی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی یکپارچه نمودن و مردمی‌سازی برپایی مناسبات مذهبی و تقویت هیئت‌های مذهبی استان را از جمله رسالت‌ها و اقدامات این سازمان در یک سال اخیر دانست و اذعان داشت: برپایی دوره‌های کارآموزی ویژه مداحان و مرثیه سرایان اهل‌بیت علیهم‌السلام و برگزاری اردوی سیاحتی زیارتی زنجان و قم با حضور مسئولین هیئات مذهبی و مداحان از جمله برنامه‌های سازمان تبلیغات استان در دوره اخیر بود.

حجت‌الاسلام امامی ایجاد وفاق استانی و بهره‌مندی حداکثری از همیاری و همفکری علمای استان را از رویکردهای نوین سازمان تبلیغات برشمرد و اذعان داشت: برپایی مراسم بازماندگان زیارت اربعین حسینی، پاسخ به شبهات روز، تهیه محتواهای تبلیغی در موضوع مهدویت، وهابیت و سواد رسانه‌ای از دیگر عرصه‌های نقش‌آفرینی سازمان تبلیغات اسلامی استان در حوزه ارتقای فرهنگ دینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از مجاهدت طلاب و فضلای جوان با بیان این که علی‌رغم تمام تلاش‌ها فاصله زیادی با پاسخگویی به نیازهای تبلیغی استان داریم، خاطرنشان ساخت: احیای ظرفیت‌های موجود، ظرفیت‌سازی تبلیغی و ارائه آموزش‌های تخصصی ویژه مبلغین و مداحان و ارتقای فعالیت هیئات مذهبی مردم‌نهاد از جمله عرصه‌هایی است که اداره کل سازمان تبلیغات، برنامه‌های ویژه‌ای را برای آن‎‌ها طراحی نموده است.

حجت‌الاسلام امامی پایش فعالیت مؤسسه های قرآنی و تقویت حمایت از مراکز قرآنی استان را از دیگر رویکردهای جدید سازمان تبلیغات استان آذربایجان غربی دانست و ابراز داشت: برآنیم تا مبتنی بر تدوین برنامه‌ریزی صحیح، برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت هدفمندی را ترسیم و با همیاری طلاب و فضلا عملیاتی نماییم.

تبلیغ دین به‌شدت مظلوم است/ سازمان تبلیغات اسلامی هیچ بودجه فرهنگی مستقلی ندارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر این که مسئله تبلیغ دین به‌شدت مظلوم است، اظهار داشت: استان شدیداً نیازمند حضور مجاهدانه عزیزان و مبلغین گرامی است و متأسفانه بخش قابل‌توجهی از مساجد استان بدون حضور روحانی هستند.

وی افزود: برای رهایی از دسیسه‌های شوم دین‌ستیزانه و دشمنان انقلاب و اسلام که دامن برخی از جوانان و حتی بخشی از مدیران را گرفتار نموده، باید مجاهدت نموده، کاستی‌ها و ضعف‌های تبلیغی استان را با حضور پرشور طلاب و فضلای برطرف نماییم.

حجت‌الاسلام امامی در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به پرسش‌های طلاب و فضلای استان، به موضوع حجاب در جامعه اشاره و تصریح کرد: در مباحث تبلیغی و گفتمان‌سازی باید به موضوع رعایت قوانین تأکید بیشتری داشته باشیم.

در بخش پایانی این جلسه طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی دغدغه‌ها، انتظارات و سؤالاتشان را دررابطه‌ با رسالت‌ها و رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 1
    تا به تبلیغ به عنوان یک رسالت اصلی نگاه نشود اوضاع همین است که هست. حکومت اسلامی باید برای تبلیغ دین خرج کند. متأسفانه در نگاه مسئولان فرهنگی چه روحانی و چه غیر روحانی، حوزه و طلبه هیچ نقش و وظیفه ندارد. طلاب آماده اند برای تبلیغ ولی وقتی هیچ حمایتی نمیشود طلبه چگونه به این امر مهم بپردازد؟؟ من به عنوان یک طلبه تا زمانی که به تبلیغ نگاهی مشابه مرجعیت، قضاوت، تدریس و... نشود، یک گام هم برای تبلیغ که انتهایش پر شدن بیلان کاری سازمانهای تبلیغاتی باشد، بر نمی دارم
  • روحانی جهادی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 1
    باسلام خدمت مدیر کل تبلیغات استان اولا از روحانیون جهادی وخوداستقرار در روستاها حمایت کنین ودوما روحانیون مستقری که فقط نامشون در لیست پرداخت هس رو حذف کنین بعدا از طلاب بخواهین که بیان در سنگرهای تبلغی جهادی کار فرهنگی کنن وسلام
  • مبلغ خوداستقرار IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 1
    باسلام اینجانب خودم الان هم دریکی از روستاهای استان مشغول تبلیغ هستم با خانواده ولی تک ریالی از طرف سازمان نگرفتم ودوما مبلغی رو میشناسم که جای یک طلبه رو در روستا اشغال کرده وماهانه از طرف سازمان ۳تومن میگیره وخودش هم در سپاه هس اگه انصاف وعدالت دارین بسم الله رسیدگی کنین نه شعار
    • روابط عمومی اداره کل IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      1 0
      مشخصات فرد را به راهیار استانی اعلام بفرماید
  • روحانی فی سبیل الله وشاغل IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 4
    باسلام وعرض ادب خدمت مدیر کل محترم سازمان تبلیغات استان غریب چند نکته عرض کنم خدمت شما که عبارتن از .... اول: انتصاب روسای سازمان تبلیغات شهرستانها بی تجربه دوما: عدم رسیدگی شخص خود مدیر کل به روحانیون استفرار در روستاهای شهرستانها ودور افتاده سوما: حضور شخص مدیر کل در شهر مقدس قم و سخنرانی برای طلاب استان در قم اگه دلسوز طلاب وروحانیون هستین اولا رسیدگی وحمایت کنین از روحانیونی که خود استقرار هستن وبازرسان بی تجربه وکم سوتد برای بازرسی نفرستین چهارما: شخصا رسیدگی کامل کنین در قبال حقوقی که ماهانه برای یه روحانی که در لیست روحانیون مستقر هس وحقوق میدین ولی در حالی کلا خودش در مرز هس واز طرف سپاه حقوق میگیره پنجم : شعار کاری رو دوا نمیکنه خواهشا شخصا رسیدگی کنین وشعار بیخودی ندین وسلام