شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه تالش

حوزه/ حجت الاسلام نورزاد گفت: بدیهی است که حل بسیاری از مشکلات درون کشور در سایه اراده‌های سلیم و دغدغه‌مندانه مسئولین میسّر می‌گردد و بعضاً هیچ ربطی به دسیسه‌های دشمنان بیرونی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام مجتبی نورزاد، امام جمعه تالش، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن اشاره به اینکه ما در عدم موفقیت استکبار جهانی در مقابله با ایران اسلامی مقتدر با پشتوانه مردمی عظیم، تردیدی نداریم، بلکه مشکلات ما در اثر کم کاری‌هایی است که در درون کشور ایجاد می شود، تاکید کرد: آنچه که امروز می‌تواند به تضعیف پایه های مستحکم ایران اسلامی ما بیانجامد، تحریم و شیطنت‌های استکبار و غرب نیست، بلکه خود تحریمی‌ها و تساهل‌ها و سوء تدبیرهایی است برخی از مسئولین مرتکب آن می‌ گردند؛ بدیهی است که حل بسیاری از مشکلات درون کشور در سایه اراده‌های سلیم و دغدغه‌مندانه مسئولین میسّر می‌گردد و بعضاً هیچ ربطی به دسیسه‌های دشمنان بیرونی ندارد.

وی با اشاره به سخنان ترامپ در جمع طرفدارانش در پنسیلوانیا گفت: کشور ما(آمریکا) هرگز در این موقعیت نبوده و ما هیچ‌جا مورد احترام نیستیم. هیچ چیز خوبی درباره وضعیت کشور وجود ندارد که بتوانم درباره آن صحبت کنم. این اتفاقی است که با دولت بایدن برای آمریکا افتاده است و نمی‌دانم آمریکا ۲ سال دیگر دوام می‌آورد یا نه؟!

خطیب جمعه تالش با اشاره به اذعان خود مقامات آمریکایی، آمریکا در بدترین زمان ممکن در هویت خود قرار دارد، اظهار داشت: متاسفانه سال‌هاست برخی افراد و بعضی رسانه‌ها به دروغ، القاء می‌کنند که اگر ما از اصول و ارزش های اسلامی دست برداریم مشکل آمریکا و غرب با ایران حل خواهد شد در صورتی که مشکل آمریکا با ما علاوه بر اسلام، استقلال ما هست.

حجت الاسلام نورزاد سوریه را مثال عینی خواند و گفت: سوریه کشور تقریباً ثروتمند در منطقه مدیترانه است؛ و از راه صادرات فولاد و زیتون و توریست و نفت، حدود 60 میلیارد دلار درآمد سالانه داشت و تنها کشور صنعتی عربی در دنیا بود و می‌رفت تا تنها کشور عربی به عنوان قطب تولید صنعت خودرو گردد؛ و در حالی که در این کشور دیسکو و حجاب و مشروب آزاد بود و مردم لب سواحل طَرطوس و بانیاس و لاذقیه حمام آفتاب می‌گرفتند؛ اما آمریکا و استکبار باز هم ساکت ننشستند و با ترفندهای مختلف و یک جنگ رسانه‌ای و همراه کردن سلبریتی‌های نادان و خود فروخته و فریب خورده با تحلیل‌ها و فهم غلط و فریب مردم مانع شدند تا این کشور به آن قله‌های رفیع دست یابد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها معتقد هستند که یکی از عوامل شکست نظم تک قطبی در جهان، محور مقاومت و گفتمان مقاومتی است که انقلاب ملت مقاوم ایران آن را ایجاد و منتشر ساخته است و «نظم نوین جهانی » گفتمان جدیدی را در خود خواهد داشت که مبتنی بر مقابله با نظام تک قطبی آمریکا و هژمونی آن خواهد بود؛ از این روست که هر کجا حاکمیتی موافق این گفتمان باشد در پی فروپاشی و تجزیه و تضعیف آن کشور می‌کوشد؛ و درباره کشور سوریه نیز همین اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha