یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علی محمد لروند در جمع ائمه جمعه شیعه و اهل سنت در استان کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه کنگاور گفت: انتظار آحاد جامعه اسلامی از قهرمانان ورزشی، داشتن مرام پهلوانی و از هنرمندان روح تعهد به آرمانهای الهی و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری« حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام علی محمد لروند امروز در جمع ائمه جمعه شیعه و اهل سنت در استان کرمانشاه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار گردید، گفت: وحدت و دوستی بین علمای شیعه و اهل سنت در استان قابل تجلیل و تحسین است.

امام جمعه کنگاور با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمود: بادِرُوا أوْلادَکُم بِالْحَدیثِ قَبْلَ أنْ یَسْبِقَکُمْ إلَیْهِمُ الْمُرْجِئَةُ، گفت: این سخن امام صادق (ع) گویا برای امروز جامعه ما بیان شده که دشمن با استفاده از فضای شبکه شاد ، دور کردن بچه ها از مدرسه به بهانه کرونا، به اهداف پلید خود دست یافت.

وی افزود: در ایام ۲سال کرونایی دانش آموزان هر چه بیشتر به ماهواره و فضای مجازی نزدیک شده و از خانه و مسجد و اخلاق دور نمود، از طرفی به فضای طراحی شده دشمن کشانده شدند.

حجت الاسلام لروند با بیان اینکه ماجرای توهین به عمامه روحانیت تقاص سروری علمای دین بر سر غرب بود که برای غربیها و آمریکا قابل تحمل نبود، گفت: وقتی بر سر درب =دانشگاه پزشکی پاریس تصاویر ابن سینا، محمد رازی و سایر نخبگان جهان اسلام نصب شده، نشان از سروری بر سر اروپا و آمریکاست و جهال را وادار به توهین به عمامه می کند.

امام جمعه کنگاور با اشاره به اینکه ورزشکاری که مرام پهلوانی ندارد و حرمت سرود و پرچم کشورش را نشناسد، هرچند قهرمان باشد، ارزشی ندارد، گفت: وقتی هنرمندی دارای هنر ارزشی نباشد، نتیجه اش این می شود که به اسم هنر، ارزش ها را بی بها کند.

خطیب جمعه کنگاور با بیان اینکه وقتی هنر از ارزش خودش دور می شود، آنهایی که بیشترین پول و منافع را از جامعه برده اند، بیشتر ضربه می زنند و بیشتر طلبکار می شوند، اظهار داشت: از طرفی ائمه جمعه و طلاب شیعه و اهل سنت، فقیرانه زندگی می کنند و پای کار نظام اسلامی هم ایستاده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha