جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مدرسه علمیه زینب کبری سلام الله علیها ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام اکبرزاده گفت: شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام باید در زیست معنوی و زندگی مومنانه پیش‌قدم و الگوی دیگران باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام ناصر اکبرزاده روز سه‌شنبه در جلسه سه شنبه های مهدوی که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) ارومیه برگزار شد، ضمن معرفی کتاب "مراحل اخلاق در قرآن" اثر حضرت آیت الله جوادی آملی به بیان مباحثی از این کتاب پرداخت و اظهار داشت: این اثر یک نقشه راه برای طلاب است و مطالعه ی آن راهگشاست.

وی در ادامه به نقد مکتب مارکسیستی پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از اصول مارکسیستی نسبیت گرایی در اخلاق و عدم وجود ثبات در اصول اخلاقی است و اسلام و سیره ائمه معصومین علیهم السلام آن را باطل می داند و اصول اخلاقی اسلام اصول ثابت بوده و لازم است طلاب نیز در این مباحث صاحب سبک باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه مراقبت برای همه طلاب لازم و ضروری است و در این بین فرقی بین پایه اول و ده وجود ندارد، گفت: طلبه ها باید دارای سبک زندگی معنوی و اعتقاد راسخ که متخذ از آیات قرآن و روایات و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، باشند.

وی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن ضعف در اخلاص و عدم توجه جدی به خداوند متعال و غفلت از یاد آخرت و معاد مهم ترین عامل در نبود سبک زندگی دینی و معنوی است و شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام باید در زیست معنوی و زندگی مومنانه پیش‌قدم و الگوی دیگران باشند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha