شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1054311
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
تصاویر/ برگزاری اردوی علمی پژوهشی معاونان پژوهش مدارس علمیه گیلان در قم

حوزه/ نصاری کارشناس تشکل‌های پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ۹۵ درصد از افراد جامعه با جستجو در فضای مجازی به دنبال پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن مشکلات خود هستند و صراحتا می‌توان گفت در این زمینه طلاب نقشی ایفا نکردند چرا که هیچ‌ کدام از مقالات ارائه شده متناسب با استانداردهای فضای مجازی نیست به همین دلیل نمی‌توانیم رد پایی از سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی بیابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، محمد نصاری کارشناس تشکل‌های پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور امروز در اردوی علمی پژوهشی معاونان پژوهش مدارس علمیه گیلان که در شهر مقدس قم برگزار شد، ضمن بیان ضرورت ورود طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه به فضای مجازی و تولید محتوای استاندارد و ارزش آفرین متناسب با نیازهای روز جامعه افزود: در حال حاضر سایت پویش مقالات و پایان نامه‌های بسیاری از حوزه‌های علمیه دریافت می‌شود ولی متأسفانه درصد بسیار ناچیزی پاسخگوی شبهات عموم افراد جامعه می‌باشد.

وی در ادامه گفت: ۹۵ درصد از افراد جامعه با جستجو در فضای مجازی به دنبال پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن مشکلات خود هستند و صراحتا می‌توان گفت در این زمینه طلاب نقشی ایفا نکردند چرا که هیچ‌ کدام از مقالات ارائه شده متناسب با استانداردهای فضای مجازی نیست به همین دلیل نمی‌توانیم رد پایی از سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی بیابیم.

نصاری تصریح کرد: خلاء فرهنگی در جامعه ما به‌دلیل عدم تولید محتوای با تکنیک و استاندارد در فضای مجازی است در صورتیکه محتوایی که در غرب تولید می‌شود از این خصوصیت به طور کامل برخوردار است بنابراین این مسأله موجب جذب محتوای غرب در جامعه امروز می‌شود.

کارشناس تشکل‌های پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در جنگ فضای مجازی پژوهشگر نقش راهبری را بر عهده دارد و یک مُبلّغ زمانی تبلیغش اثرگذار در جامعه خواهد که محتوایی با دو خصوصیت: یکی ارزش‌آفرین و دیگری استاندارد را داشته باشد که این امر رسالتی بر دوش طلبه پژوهشگر می‌باشد.

وی در پایان بیان کرد: اساتید و مبلغان حوزه‌های علمیه با ورود در عرصه تولید محتوای ارزش آفرین می‌توانند به موفقیت‌های بسیار زیادی دست پیدا کنند که این امر مستلزم آموزش و ترغیب در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha