پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/ اختتامیه سوگواره بین المللی پایتخت موکب ها

حوزه/ اختتامیه سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها عصر امروز با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در دارالقران الکریم اهواز، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، اختتامیه سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها، عصر امروز با حضور آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، حجج اسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سید طیب موسوی سرپرست مدرسه علمیه امام صادق(ع) اهواز و جمعی از علما، مسئولان استانی، هنرمندان و موکب داران، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، اظهار داشت: باید روایتگری صحیحی از اربعین حسینی صورت گیرد و فرهنگ خدمت به زوار اباعبدالله الحسین(ع) عالم گیر شود.

در ادامه اسماعیل معنوی، دبیر سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها، ضمن تقدیر از موکب داران، هنرمندان و اصحاب رسانه، ابراز داشت: این سوگواره یک مجموعه مردمی بود که سعی شده تولید محور باشد.

وی افزود: با وجود اینکه فراخوان سوگواره و ارسال آثار با اختلالات اینترنتی مواجه شد، ولی قریب به دو هزار اثر از سراسر کشور به دست ما رسید و همچنین آثار زیادی از کشور عراق برای دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، که جا دارد از تمامی عزیزانی که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند تشکر کرد.

در بخش دیگر این مراسم حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، اظهار داشت: مهمترین رسالت همه ما علی الخصوص موکب داران، این است که معرفت زوار اباعبدالله الحسین(ع) را بیشتر کنیم.

وی گفت: از همگی موکب داران تقاضا دارم از الان برای اربعین سال بعد برنامه ریزی ویژه‌ای انجام دهند، چرا که امسال با وجود تبلیغات منفی دشمن نزدیک به چهار میلیون نفر از ایرانیان عازم زیارت اربعین شدند و قطعا این جمعیت در سال آینده بیشتر می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات کشور، اظهار داشت: برای افتخار به خوزستان دلایل زیادی وجود دارد که از جمله آن دریچه ورود مکتب اهل بیت(ع) به ایران است.

وی افزود: اگر فرهنگ اربعین در بین تمامی مردم کشورمان ساری و جاری شود، زندگی تمام آنها دگرگون خواهد شد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: بنده دست به سینه، خادم تمام کسانی هستم که همه چیز خود را در راه امام حسین(ع) دادند و برای تشکر از آنها به خوزستان آمده‌ام.

در بخش پایانی این مراسم نیز آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: خداوند ما را غرق در نعمت کرده و یکی از عجیب‌ترین آنها عشق سوزان ما نسبت به مولایمان سیدالشهدا(ع) است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر، ضمن تقدیر از بصیرت مردم خوزستان، یادآور داشت: حنای اغتشاشگران اگر در هرجایی از کشور رنگ داشته، در خوزستان هیچ رنگی نداشته است و اغتشاشگران دست بر هر اقدامی زدند، مردم خوزستان هیچ اعتنایی به آنها نکردند.

در پایان مراسم، از نفرات برگزیده در بخش‌های پوستر، مستند، عکس و عکس موبایلی تجلیل شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha