دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بصیرت در فتنه

حوزه/ خانم فهیمه بکائیان گفت: اُنس با قرآن فتنه‌های سیاسی و اجتماعی را از بین می‌برد و پناه بردن به قرآن کریم انسان‌ها را از فرو افتادن در ظلمات و تاریکی نجات می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم فهیمه بکائیان در مراسم محفل انس با قرآن در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان بیان کرد: پناه بردن به قرآن کریم انسان‌ را از لغزش و فرو افتادن در ظلمات و تاریکی نجات می‌دهد.

وی تمسک به قرآن را راه مقابله با فتنه‌ها دانست و تاکید کرد: انس با قرآن فتنه‌های سیاسی و اجتماعی را از بین می‌برد و ضامن سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

کارشناس قرآنی تصریح کرد: بزرگان دین در زمان فتنه و ملتهب شدن جامعه، مسلمانان را به پناه بردن به قرآن توصیه کرده‏اند تا با تدبر و پیروی از آن، راه حقیقت را پیدا کنند.

خانم بکائیان ادامه داد: در منطق قرآن کریم، وظیفه مؤمن در فضای غبارآلود فتنه، مراقبت و کیاست در اخبار منتشر شده است.

وی یکی از اهداف خبرگزاری‌های فاسق را ایجاد فتنه و آسیب زدن به امنیت اجتماعی برشمرد و افزود: از دستورالعمل‌های مهم قرآنی در ارتباطات اجتماعی این است که اگر فاسقی خبر مهمی آورد تا روشن شدن ابعاد مسأله، باید تأمل و درنگ کرد.

کارشناس قرآنی خاطرنشان کرد: عامل فتنه، تبعیت و پیروی از هواهای نفسانی و ایجاد بدعت در احکام دین است؛ که دومی از اولی خطرناک‌تر است.

خانم بکائیان، متضرر شدن جامعه از اخبار فاسق را ناشی از بی‌اطلاعی و جهالت مردم دانست و ادامه داد: از وظایف خواص جامعه و نخبگان فرهنگی در زمان فتنه، فهم دقیق مسائل و تبیین و روشنگری آن برای مردم است.

وی بر ضرورت انس با قرآن کریم و نهج البلاغه به عنوان منابع اصیل اسلامی تاکید کرد و گفت: تدبر گام اول فهم است؛ زیرا فرد در مرحله اول باید خود روشن شود تا با روشنگری، نقطه ابهام را برطرف کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha