شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازدید

حوزه/ تعدادی از دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی از مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، گیتی فیروزی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک در بازدید نیم روزه دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک از مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اراک و موزه حفظ آثار دفاع مقدس ،آن ها را همراهی کرد.

فیروزی بعد از بازدید دانشجویان از فضای مدرسه، مدرس طلاب و حجره امام خمینی(ره) به توضیح مختصری از قدمت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) پرداخت.

وی افزود: یکی از قدیمی ترین مدارس علمیه فعال در اراک مدرسه علمیه امام خمینی (ره) می‌باشد. این مدرسه به وسیله یوسف خان سپه‌دار (داماد فتحعلی شاه قاجار) بنا شد ولی متاسفانه در زمان طاغوت رو به ویرانی رفت.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۳۳ ه. ق مدرسه با حضور آیت‌الله العظمی حائری در اراک قوت گرفت و ستارگان درخشانی مانند حضرات آیات امام خمینی، گلپایگانی و بزرگان اخلاق دیگری حجره های مدرسه را مزین به نور علم و تقوا کردند .

فیروزی در ادامه به شرایط تحصیل در مدارس علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: طلاب بعد از گذراندن پنج سال دروس عمومی موفق به اخذ مدرک لیسانس خواهند شد و با داشتن مدرک لیسانس حوزه می‌توانند در دانشگاه در رشته های مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) خاطر نشان کرد: برای ادامه تحصیل در مدارس علمیه تا مقطع فوق لیسانس و دکترا برای طلاب در رشته های تخصصی در اراک‌ مهیا می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha