یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علی جباری

حوزه/  حجت الاسلام جباری گفت: حضرت زینب (س) یکی از طلایه‌داران جهاد تبیین بود و اگر تبیین و روشنگری های ایشان نبود امروز شاید اثری از کربلا و شهادت امام حسین علیه السلام به جامعه به طور صحیح منتقل نمی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علی جباری شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت شب ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) که در مسجد حضرت علی اصغر (ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین ویژگی بارز حضرت زینب کبری (س) که ایشان را به الگوی کم نظیری برای بانوان تبدیل کرد، عفت، حیا و حجاب حضرت بود و دختر امیرالمؤمنین با وجود همه سختی های مسیر از کربلا تا شام و مدینه دست از عفاف خود برنداشت و در کنار رسالت مهمی که داشت به تبلیغ حجاب نیز پرداخت.

وی افزود: این ویژگی پاسخ کوبنده ای می تواند به کسانی باشد که به بهانه دفاع از حقوق زنان ، حجاب و عفت و در نتیجه دین و اسلام را میخواهند از بین ببرند و عفت و حیا در تمام صحنه های زندگی ایشان خصوصا بعد از شهادت سیدالشهدا (ع) زبانزد و مشهود بود.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی عبادت حضرت زینب کبری (س) دومین ویژگی وی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که در زندگی حضرت زینب کبری خصوصا در نهضت عاشورا نمود داشت عبادت ایشان بود و همین درخواست امام حسین (س) از زینب کبری (س) که لا تَنْسِنی فی نافلةِ اللَّیْل " مرا در نماز شب فراموش نکن " نشان از جایگاه والای حضرت در بُعد عبادی می باشد.

وی سومین شاخصه حضرت را صبر دانست و افزود: بعد از شهادت امام حسین علیه السلام با وجود همه سختی ها و مشکلات، حضرت زینب کبری (س) در برابر همه مصائب صبر کردند و در این عرصه به اسوه و الگوی صبر و استقامت تبدیل شدند.

حجت الاسلام جباری بیان داشت: حضرت زینب (س) یکی از طلایه داران جهاد تبیین بود و اگر تبیین و روشنگری های ایشان نبود امروز شاید اثری از کربلا و شهادت امام حسین علیه السلام به جامعه به طور صحیح منتقل نمی شد.

وی علم را چهارمین خصوصیات بارز حضرت زینب کبری (س) عنوان کرد و گفت: علم و دانش وجود حضرت زینب (س) علم لدنی بود به گونه ای که امام سجاد علیه السلام در وصف ایشان فرمودند ؛ «اَنْتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرَ مُعَلَّمَة وَ فَهِمَةٌ غَیرَ مُفَهَّمَة» «ای عمّه! شما الحمدللّه بانوی دانشمندی هستید که تعلیم ندیده، و بانوی فهمیده ای هستید که بشری تو را تفهیم ننموده است».

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha