شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیرحوزه‌های علمیه گفت: با یک اقدام فرهنگی متناسب، نسل جوان را با عرصه کشاورزی و دامداری آشنا کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه عصر امروز در دیدار رئیس و معاونین اداره کل جهادکشاورزی استان قم، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهارکرد: امروز موضوع غذا و سلامت غذایی از مسائل مهم جامعه است که از نظر اهمیت در اولویت اصلی قرار دارد و شرط آن سلامت و حلیّت غذاست و این مهمترین شاخص می‌باشد و لذا راهبری این مهم دست شما است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: حس این مسئولیت راهبری غذای سالم و اقتدار غذایی و تأمین سلامت، حلیت، طهارت، دلپذیری غذا در ابعاد مختلف و طیف مختلف، این وظیفه مهمی است که بر دوش جهادکشاورزی است بخصوص در استان قم که علاوه بر تأمین نیازهای خود مردم، وظیفه ای کشوری و فراملی دارد. این شهر ساکنینی از تمام ایران و اقصی نقاط دنیا دارد که بازخورد آن را در تمام ایران و فراتر از مرزهای کشور خواهید دید.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: راهبری غذای سالم، پاک و طیّب از منظر کلی بسیار مهم و دارای جایگاه ارزشمندی است و لذا کشاورزی و دامداری دارای یک حس معنوی، انسانی و عاطفی است که علاوه بر سختی و مشقتی که دارد، در ابعاد روحی و روانشناختی اثرگذاری حائز اهمیتی دارد.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت منابع آب را مورد توجه قرار داد و گفت: موضوع کمبود آب و منابع زیرزمینی، مسئله‌ای جدی و حائز اهمیت است که باید توسط مدیریت استان پیگیری شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مدیران سازمان جهادکشاورزی استان قم افزود: فرهنگ و فرهنگ سازی بخش دیگری از رسالت شما در جهاد کشاورزی است. امروز با فرهنگ سازی و انجام برنامه های فرهنگی می بایست نسل جوان را با عرصه کشاورزی و دامداری آشنا کنید، امروز بسیاری از نسل جوان شناخت چندانی از عرصه کشاورزی و دامداری ندارند.  

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ادغام جهادکشاورزی و جهادسازندگی، خاطرنشان کرد: باید جهادسازندگی و رسالت آن را در دل خود زنده نگهدارید و نسبت به اهداف آن اهتمام داشته باشید.

امام جمعه قم خواستاری توجه وزارت جهادکشاورزی به کشاورزان و دامداران شد.

در ابتدای این جلسه، محمدرضا حاجی رضا، مدیرکل جهادکشاورزی استان قم، گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته ارائه کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha