جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: راه مقابله با جنگ شناختی حضور فعال در جهاد تبیین است که پرچم‌داران این جبهه خواص و نخبگان هستند.

حجت‌الاسلام غروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به توطئه‌های دشمنان نظام در سال‌های اخیر اظهار داشت: کشورهای سلطه‌طلب به دنبال این هستند که بر مغزها تسلّط پیدا کنند، اگر مغز یک ملّتی را توانستند تصرّف کنند، آن ملّت سرزمین خودش را دودستی به دشمن تقدیم می‌کند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان ما بر روی این مسئله کار می‌کنند که ملّت ایران عقیده‌اش بشود عقیده سران انگلیس و آمریکا و علاوه بر این افرادی در ایران هستند؛ اما مغز آنها و تفکر آنها آمریکایی و انگلیسی است.

حجت‌الاسلام غروی تأکید کرد: بنا بر اذعان محققان تا کنون چهار نوع مدیریت را پشت سر گذاشته‌ایم، در نوع اول شاهد مدیریت بر اساس سلطنت و قدرت زور بوده‌ایم، بعد از آن مدیریت طبقاتی مانند طبقه کارگر در شوروی، مرحله سوم شاهد حکمرانی از طریق صنایع فرهنگی و در مرحله چهارم و حال حاضر وارد عرصه جدیدی از مدیریت شده‌ایم که از آن به‌عنوان مدیریت ذهن‌ها یا جنگ شناختی یاد می‌شود، غرب و امریکا نیز با استفاده از ظرفیت جنگ شناختی، توانستند ناآرامی‌های اخیر در کشور را باهدف تجزیه ایران عملیاتی نمایند و البته علی‌رغم تلاش‌های متعدد موفقیتی کسب نکردند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند تا زمانی که دشمن نتواند افکار ملت ما را تسخیر کند و در ادامه رفتار آنها را تغییر دهد تسلط بر مرزهای ایران اسلامی غیرممکن است بنده بارها بیان کرده‌ام راه مقابله با جنگ شناختی حضور فعال در جهاد تبیین است که پرچم‌داران این جبهه خواص و نخبگان هستند بنده این را عرض می‌کنم هرکس بتواند برای حفظ آرمان‌های انقلاب کاری انجام دهد چه با قلم چه با بیان و هر راهی دیگر اما ساکت بنشیند و کاری انجام ندهد مرتکب خیانت نسبت به انقلاب و خون شهدا گردیده است.

امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: جهاد تبیین یعنی بیان حقیقت و ازبین‌بردن غبار جهالت و تحریف از اذهان. ذهن انسان ممکن است دچار ابهام شود، مورد تحریف قرار گیرد و دشمن یا هر فرد دیگری آن را از مسیر حقیقی و عقلانی خودش منحرف کند. وقتی عنوان جهاد در کنار تبیین قرار می‌گیرد و گفته می‌شود جهاد تبیین مهم‌ترین عنصر جهاد به معنای اسلامی و قرآنی، تقابل با دشمن است؛ یعنی هر کاری که در تقابل با دشمن و فی‌سبیل‌الله باشد، جهاد است.

وی تصریح کرد: ما در حال یک نبرد فرهنگی، یک جنگ نرم و شناختی هستیم؛ یعنی به ما تهاجم شده؛ تهاجم نرم، آن هم با ابزارهای پیشرفته و بسیار نو و با توانایی بسیار بالا؛ به ما حمله شده. خب ما باید اول این را تصدیق کنیم، باید اول قبول کنیم که ما در حال یک جنگیم، ما مورد تهاجم قرار گرفته‌ایم. اگر چنانچه این شد، آن‌وقت بایستی همه‌ نیرو را متمرکز کنیم در ضربه‌زدن به مهاجم و جلوی هجوم او را گرفتن. هدف مهاجم، آماج کار مهاجم چیست؟ فرهنگ ماست، اخلاق ماست، خانواده‌ ماست، هویت ماست، تاریخ ماست. در مقابل، ما بایستی یک جبهه‌ قویِ توانایی ایجاد کنیم که این جبهه بتواند پاسخگو باشد. آن جبهه متشکل از کیست؟ متشکل از روحانیون، هنرمندان، روشنفکران، خواص با بصیرت. ما خواص بی‌بصیرت هم داریم؛ اما لازمه کار ما خواص با بصیرت است دانش‌آموزان و دانشجویان اینها فرماندهان مقابله با جنگ نرم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha