پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 1058459
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
جاری شدن سیل در بیشتر مناطق مکه مکرمه

حوزه/ در پی بارش باران‌های سیل آسا در مکه، اداره آموزش شهر مکه از تعطیلی مدارس خبر داد، ستاد ائمه مساجد مکه مکرمه نیز با صدور بیانیه‌ای از مردم خواست برای نماز صبح به مساجد مراجعه نکنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در شبکه های اجتماعی، نیز ویدئوهایی از باران های سیل آسا در منطقه الشرایع در مکه مکرمه منتشر کردند.

ائمه مساجد نیز به خاطر سیلاب‌های شدید شهر مکه مکرمه، از نمازگزاران خواستند تا در منازل خود نماز بخوانند، مقامات رسمی دانشکده و مؤسسه مسجدالحرام مکه مکرمه و دانشگاه طائف را به حالت تعلیق درآورده و تونل‌ها را بسته و خواستار استفاده از مسیرهای جایگزین شدند.

این باران‌های شدید چند روز پس از سیل شدید استان جده و ناتوانی مقامات در مقابله با آن جاری شد که به کشته شدن دو نفر، تعطیلی مدارس و دانشگاهها، تاخیر پروازها و بسته شدن چندین ساعته راههای منتهی به مکه مکرمه منجر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بِمِصْرَ بُيُوتًا 🕌 CA ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    برنامه ی 'هرخانه یک پایگاه سلامت' وزارت بهداشت را شنیده اید؟ برنامه ی هرخانه یک پایگاه سلامت با حضور حاج قاسم چطور؟! «خانه‌های قرآن (با قاسم!)» از برنامه‌های لازم و ضروری است! وَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ مُوسَىٰ وَأَخِيهِ أَن تَبَوَّآ لِقَوْمِكُمَا بِمِصْرَ بُيُوتًا وَاجْعَلُوا بُيُوتَكُمْ قِبْلَةً وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ. بت و گوساله امروز ما چیست که مردم دنیا (و مردم قوم موسی/رهبر) را از حرف حق موسی/هارون زمان دور میکند؟ پیام رسانهای دشمن گوشمون را سنگین میکند! دستهای پنهان دشمن در گوشیمون گوشمون را سنگین میکند! وابسته شدن به خدا، امام و شهدا هم یک نوع اعتیاد است! که عقده های روانی و مرض وابسته شدن به واتس اپ، تلگرام, فیسبوک، تویتر، اینستاگرام، جیمیل، یاهو میل و ... (و میل به هر چه از جنس دشمن خارجی و محتوای آن) را هم درمان می کند! باید چشم و گوش و دلمون را از هر چه نا پاک پاک کنیم! سالهاست که ذهن، روح و فکر ما گره خورده به گوشی موبایلمون. دستهای پنهان دشمن در گوشیمون گوشمون را سنگین میکند! پیام رسانهای دشمن گوشمون را سنگین میکند! همنشینی با مردم، معلم و استاد های مریض، جاهل و منحرف (چه بخواهد در ایران باشد، یا در خارج ایران یا در فضا باشد) سند 2030 را در امروز 2022 وارد ذهن، روح و فکر میکند. باید چشم و گوش و دلمون را از هر چه نا پاک پاک کنیم! «شاطبی نابینا بوده و خیلی مقید بوده است که در جماعت و مسجد شرکت کند و از فاصله دور، صدای اذان جامع مصر را می‌شنید ـ با اینکه دیگران نمی‌شنیدند ـ و می‌فهمید که وقت نماز شده است (در محضر بهجت، ج۲، ص۶۲)»! «ببینید تأثیر کوثر تا به کجا است! هر جا را نگاه می‌کنی آثاری از او باقی مانده است! افرادی برای برآورده شدن حوایج خود برای سیده نفیسه که در مصر مدفون است، نذر می‌کنند و حاجت می‌گیرند (درمحضر بهجت، ج٢، ص۵۴)!» ببینید تأثیر کوثر تا به کجا است! کوثر در کانادا! دشمن ما میخواهد کاری کنند که تیم ملی سلیمانی ها از جهان حذف شود که موفق نمیشود! قرآن و تکثیر قاسم را که نمیشود حذف کرد! «کافی بود فقط اسمش بیاید، نظم دشمن را به هم می‌زد /چنان خطّ مقدّم را قدم می‌زد /که انگاری میان کوچه‌های خلوت کرمان قدم می‌زد /به سینه، سنگ دین را این و آن خیلی زدند امّا /همین‌که پای کار آمد وسط، سنگ محک او بود /بگویم حاج قاسم را چرا کشتند؟ می‌گویم /میان شیعه و سنّی، زبان مشترک او بود /چه کرد این مرد با دل‌ها!»🇮🇷🇪🇬🇵🇸