شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در قزوین، حجت الاسلام مهدی احمدی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و حجت‌الاسلام‌حمیدرضا صادق‌زاده مدیرکل امور استان‌های ستاد امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر کشور، حجت‌الاسلام‌ مهدی احمدی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام‌ بحری دبیر پیشین قدردانی شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی شب گذشته در مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قزوین، گفت: امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر زیرساخت‌هایی دارد که لازم است آنها را جدی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از زیرساخت‌های امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر ولایت‌مداری است، یعنی همه ما باید حول محور ولایت برای حل مشکلات حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اقدام کنیم زیرا ما امت هستیم و امام داریم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: قرآن کریم وقتی می‌خواهد راجع به امر به معروف و نهی از منکر صحبت کند از امامت و ولایت شروع کرده و می‌فرماید اول باید در شاکله و ساختار امت باشید و امام داشته باشید، در این صورت مشخص می‌شود که باید چه کنید و اولویت‌های امر به معروف و نهی از منکر نیز مشخص می‌شود. نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: بنابراین باید امامت و امت را یاد بگیریم، خودمان را با امامت هماهنگ کنیم و بر آن اساس عمل کنیم تا کارها با موفقیت انجام شود.

رئیس شورای حوز ه علمیه استان قزوین اظهار کرد: خداوند در سوره آل‌عمران که چندین آیه از آن در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر است، می‌فرماید «واعتصموا بحبل الله جمیعا»، یکی از مصادیق حبل‌الله قرآن و دیگری اهل بیت (ع) و رسول خدا (ص) است، بنابراین قرآن‌محوری بسیار مهم است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین افزود: منبع شناخت ما برای معروف‌ها قرآن است، منبع ما نباید سلیقه‌ای و نگاه‌های قومی و قبیله‌ای باشد، قرآن و رسول‌الله و ائمه به ما می‌گویند معروف کدام و منکر کدام است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر ما بدون انس با قرآن و بدون شاکله امامت وارد عرصه امر به معروف و نهی از منکر شویم گاهی خود به خود وارد منکر شده و معروف را تعطیل کرده‌ایم زیرا معروفی بالاتر از قرآن نیست.

وی خاطرنشان کرد: اولین معروف این است که با قرآن مأنوس شویم و جامعه را با قرآن مأنوس کنیم، اکنون دوری از این‌ها خسارت‌های جدی به ما وارد کرده است.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: رهبری بارها در فرمایشات خود فرموده‌اند انس با قرآن و عمل به قرآن باید اتفاق بیفتد، این‌ها زیرساخت‌های امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خداوند می‌فرماید اگر می‌خواهید فضا برای امر به معروف و نهی از منکر فراهم شود، باید نماز اقامه شود، چون نماز ستون دین است، اگر این دین ستون نداشته باشد، بنای دین بدون ستون فرو می‌ریزد.

وی یادآور شد: البته اقامه نماز با نماز خواندن متفاوت است، اقامه نماز بسیار در جامعه ما مظلوم است، بسیاری از گرفتاری‌هایی که داریم به خاطر این است که نمی‌دانیم نماز عمود و عماد دین است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین تصریح کرد: خداوند در سوره یس می‌فرماید امر به معروف، نهی از منکر، اقامه نماز، احسان به پدر و مادر و این قبیل موارد روی کسی تأثیر می‌گذارد که خودش زنده شده باشد، امر به معروف و نهی از منکر هم اگر بخواهد احیا شود، با کسانی احیا می‌شود که قبلاً جانشان با قرآن زنده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: قرآن به ما می‌گوید اگر می‌خواهید مردم مطابق معروف‌ها رفتار کنند باید کاری کنید که مردم خودشان برای این معنا حرکت کنند نه اینکه مردم را وادار کنید، خداوند در قرآن می‌فرماید پیغمبران و کتاب‌های آسمانی را برای این فرستادم که مردم به سطحی از کمال برسند که خودشان با اختیار در این مسیر گام بردارند.

وی با بیان اینکه اجبار در امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف نسخه قرآنی است، تصریح کرد: هر کجا مردم وادار به امر به معروف و نهی از منکر شدند، جواب منفی گرفته شد و هر کجا به نسخه قرآنی عمل کردیم موفق شدیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا صادق‌زاده مدیرکل امور استان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز که در این مراسم حضور داشت، گزارشی از برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ارائه کرد

«مهدی احمدی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قزوین شد

«مهدی احمدی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قزوین شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha