چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: بزرگترین معروف نظام جمهوری اسلامی و بزرگترین منکر آسیب رساندن به این نظام است که حفظ نظام اوجب واجبات می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: امریه معروف و نهی از منکر یک برنامه مردمی است و آحاد جامعه در اجرای آن موظف هستند و تکلیف برای گروه خاصی نیست پس نباید اداری شود و نهایتاً باید ستادی شکل گیرد تا نظم دهی صورت پذیرد.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری افزود: شکل‌دهی، نشاندن افراد کنار یکدیگر، تدوین قانون، تقویت و نظم دهی نیاز به تشکل دارد که ما هم این تشکل را تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به بزرگترین معروف و منکر توجه کند، ادامه داد: بزرگترین معروف «نظام جمهوری اسلامی» و بزرگترین منکر «آسیب رساندن به این نظام» است که حفظ نظام اوجب واجبات است، لذا گاهی ممکن است برخی واجبات دیگر به خاطر این واجب کمرنگ شوند.

امام جمعه شهرکرد توضیح داد: اگر گاهی اجرای واجبی به اصل نظام ضربه می‌زند باید آن را کم‌رنگ کنیم تا واجب اصلی حفظ شود و این امر نظر فقهی اکثر مراجع و امام راحل نیز بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان داشت: مشکلات ستادهای امربه معروف شهرستانی نیز باید به همت مدیران استانی و شهرستانی حل شود تا این ستادها نیز فعال شوند.

شورای امربه معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش لازم است

وی ادامه داد: کلیت تشکیل شورای امربه معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش لازم است اما در این امر باید به چند نکته دقت شود تا یک مجموعه متشکل فعال در مدارس ایجاد گردد.

رییس ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان توضیح داد: باید مراقب باشیم در تشکیل این شورا هم افزایی باشد و موازی کاری صورت نگیرد و همچنین از انسان‌های کارآمد، کاردان و کارشناس، مهذب و متعهد استفاده شود.

وی در پایان گفت: بهتر است به صورت آزمایشی دو شورای معلمان و دانش‌آموزان در چند مدرسه طی ۲ تا ۳ ماه تشکیل شود و اگر نتیجه مثبت داشت در مدارس دیگر نیز اجرایی شود تا اثرات مثبتی از این طرح دریافت شود و ضایعه‌ای نداشته باشد.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha