دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری در مدرسه علمیه الزهرا سلام علیها ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام حیدری زاده گفت: اگر دفاع حضرت زهرا سلام الله علیها از ولایت و حق نبود شاید اکنون از اسلام ناب خبری باقی نمی ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد حیدری زاده امروز در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به فضائل حضرت زهرا ( س) اظهار داشت: مطالعه زندگی حضرت زهرا (س) بر ما ثابت می کند که ایشان در سخت ترین شرائط جانانه از حق دفاع کردند و در آن عصر خفقان چنین شجاعتی بی نظیر است.

وی اضافه کرد: در دوره جاهلیت آن عصر که پیامبر و حضرات معصومین را زیر سوال می بُرد و عده ای به دنبال قدرت و ثروت بودند و برای رسیدن به این جایگاه اهل بیت را مورد هجمه قرار می دادند، اگر دفاع حضرت زهرا سلام الله علیها از ولایت و دفاع از حق نبود شاید اکنون از اسلام ناب خبری باقی نمی ماند.

امام جمعه موقت ارومیه خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) الگوی تمام عیار زنان در عرصه های عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند و حضرت با شجاعت و قدرت الهی و با حضور اجتماعی و روشنگری خود معاندین و مخالفین اهل بیت را به چالش کشید.

وی افزود: شعار زن زندگی آزادی که از سوی معاندین و دشمنان اسلام سر داده می شود عامل اصلی و عقلانی بدان اسلام است و زن آزاد است چون اسلام آن را از جاهلیت های سنتی و مدرن رها و از حقوق و جایگاهش دفاع کرده و زن را به اوج قله عزت رسانده است که در مسائل اقتصادی سیاسی و اجتماعی ورود پیدا کند.

حجت الاسلام حیدری زاده در ادامه با بیان این که در قوانین اسلام اشکالی وجود ندارد، گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند اینگونه وانمود کنند که اسلام مخالف زن زندگی آزادی است و ما باید به تبیین آن بپردازیم که حقیقت غیر از این است.

وی گفت: اعتراض حق همه است اما باید به طور منطقی و همراه با تبیین صورت بگیرد. حضرت زهرا (س) با روش های عاطفی اعتراض خود را اعلام می کردند و یکی از راه های مبارزه حضرت زهرا (س) جهت تحریک عواطف مردم و بیدار کردن آن ها، گریه در قبرستان بقیع بود.

امام جمعه موقت ارومیه خاطرنشان کرد: خطبه ها و وصیت نامه حضرت زهرا سلام الله علیها کاملا با رویکرد سیاسی اتفاق افتاد.

وی در پایان گفت: دشمن می‌خواهد با استفاده از فضای مجازی می خواهد افکار عمومی را در دست بگیرد که ایجاد شبهات یکی از این روش هاست. امروز با وجود این که در کشور حدود چهل بار انتخابات برگزار شده اما معاندین با ایجاد شبهه و تبلیغات سوء می خواهد آن را نیز زیر سؤال ببرند و اگر ما در جنگ رسانه ای یک قدم عقب بنشینیم دشمن حمله خود را قوی تر می کند؛ بهترین روش برای مقابله با توطئه های دشمن جهاد تبیین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha