دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ناصر عتباتی

حوزه/ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از برگزاری اولین جلسه محاکمه متهمین پرونده جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ناصر عتباتی امروز در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران که در سالن جلسات دادگستری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: پاییز سال ۱۴۰۰ حسب گزارش مرجع امنیتی درخصوص فعالیت افرادی در سطح استان با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، موضوع در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با وصول این گزارش پرونده کیفری در دادسرای انقلاب ارومیه تشکیل و با ورود مقامات قضایی و انجام تحقیقات مقدماتی قضایی و اقدامات فنی مراجع امنیتی عوامل اصلی این رفتارهای مجرمانه شناسایی و با دستور قضایی دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: با تحقیقات کامل و قانونی که در مرحله دادسرا از این افراد صورت پذیرفت ارتباط و جاسوسی ۱۰ نفر از متهمین اصلی این پرونده به نفع رژیم صهیونیستی محرز و با صدور کیفرخواست امروز محاکمه ۵ نفر از این افراد در دادگاهی با تعدد قاضی و با حضور متهمین و همه وکلای تعیینی از سوی آن ها انجام شد و دادگاه مابقی متهمان در روزهای آتی تشکیل و به اتهامات ایشان هم رسیدگی خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: بررسی همه جانبه و توجه به همه ابعاد پرونده و رسیدگی قانونمند و عادلانه و اتخاذ تصمیم بر اساس مقررات قانونی که مورد تأکید ریاست قوه قضائیه است، مورد توجه مسئولین استانی است و یقیناً دستگاه قضایی در بحث امنیت کشور و آرامش و آسایش شهروندان وظیفه خود می داند که با لحاظ همه ظرفیت های قانونی نسبت به بررسی موضوع اقدام نماید.

عتباتی در پایان گفت: همه وکلاء و متهمان بر اساس الزامات قانونی فرصت دفاع را دارند و تمامی مدارک و مستندات به رویت متهمین و وکلاء رسیده و در خصوص تک تک اتهامات، اظهارات و دفاعیات متهمین اخذ و بر اساس محتویات پرونده و مقررات قانونی تصمیمات لازم اتخاذ خواهد گردید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha