شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتابخانه حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ رئیس اداره کتابخانه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به دریافت ۴ هزار و ۵۷۴ کتاب اهدایی طی مهر و آبان سال ۱۴۰۱، گفت: زائران ضمن حضور در کتابخانه ویژه حرم در شبستان نجمه خاتون و رواق معرفت و استفاده از منابع موجود در این کتابخانه، منابع متعددی نیز برای اهدا به کتابخانه فاطمی با خود به همراه می آورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد عباسی یزدی با اشاره به اهدای ۴ هزار و ۵۷۴ کتاب به کتابخانه فاطمی طی مهر و آبان سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: از این تعداد ۱ نسخه خطی، ۱۵ جلد کتاب چاپ سنگی و ۴ جلد چاپ اُفسِت است.

وی با بیان اینکه یکی از گروه هایی که نقش بارزی در اهدای منابع به کتابخانه فاطمی دارند زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هستند، افزود: زائران ضمن حضور پر رنگ در کتابخانه ویژه حرم در شبستان نجمه خاتون و رواق معرفت و استفاده از منابع موجود در آنجا، منابع متعددی نیز جهت اهدا به کتابخانه آستان مقدس با خود به همراه می آورند.

رئیس اداره کتابخانه فاطمی ادامه داد: طی دو ماه مهر و آبان ۱۲ نفر از زائران بدون معرفی خویش ۵۷۸ جلد کتاب و یک جلد قرآن در قطع سلطانی به کتابخانه ویژه حرم مطهر اهدا کرده اند.

وی با بیان اینکه ۷ نفر از مؤلفان نیز در دو ماه مهر و آبان ۲۳ جلد از تألیفات خود را به کتابخانه آستان مقدس اهدا کرده اند، افزود: از جمله گروه هایی که بیشترین کتاب اهدایی را داشته اند بازماندگان متوفیان هستند که کتاب خانه های شخصی افراد متوفی را به این کتابخانه اهدا می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha