دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ کارگاه امام شناسی با محوریت جایگاه ولایت فقیه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، با توجه به اهمیت نشر و توسعه فرهنگ مهدوی و لزوم توجه بیش از پیش به موضوع امام شناسی با بیان افکار و تصحیح عقاید، طبق سیره اهل بیت علیهم السلام میان اقشار فرهنگیان کارگاه امام شناسی با محوریت جایگاه ولایت فقیه صبح امروز با تدریس حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی در این کارگاه گفت: اصل مسأله امامت در منابع اهل سنت بیان شده و در عصری که با شیعه مخالفت های زیادی بوده، کارشکنی های بسیاری علیه این مذهب انجام شده و بیشتر کتابخانه های شیعه شناسی به آتش کشیده شده است.

وی با بیان روایت معروف رسول الله صلّی الله علیه وآله: هر کس بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی از دنیا رفته است، تصریح نمود: به واسطه ی این حدیث افراد زیادی به مذهب شیعه گرویده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی ادامه داد: سخنان خرافی و ضد عقل و تحریف شده برخی ادیان باعث ایجاد خلا دینی شده که تنها پر کننده این خلاء دینی توکل به روایات اهل بیت و بیان صحیح آنها است.

وی افزود: علم شریعت را جز اهل بیت علیهم السلام از جای دیگر نمی شود جستجو کرد که طبق روایات معتبر سنی و شیعه به این موضوع تاکید شده است.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: اسلام روی ۵رکن استوار شده و در هیچ چیز به اندازه ولایت تاکید نشده است ولایت کلید همه کارهاست و تمام کارها و امور محول به امام شده است.

وی در پایان افزود: اگر معارف دینی خوب و به درستی آموزش داده شود و بتوان با منابع و ادله های درست نوجوانان را اقناع کرد تعلیم و تربیت جان دوباره خواهد گرفت.

حجت الاسلام علی پوررادی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ابتدای این کارگاه بر ضرورت موضوع امام شناسی تاکید کرده و گفت: لزوم تشکیل کارگاه های شناخت دینی برای معلمان و دانش آموزان بیش از گذشته حس می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افزود: دستگاه تعلیم و تربیت با پتانسیل بالایی که دارد می تواند در خصوص آموزش مباحث دینی و تربیتی به صورت تخصصی ورود جدی تری داشته باشد تا خلا های دینی جوانان و نوجوانان غنی تر شود.

کارگاه امام شناسی با محوریت جایگاه ولایت فقیه با محوریت جایگاه ولایت فقیه و معرفی نبوت پیامبر اکرم(ص) و ولایت امام علی عیله السلام بر اساس روایات و منابع معتبر شیعه و سنی برای فرهنگیان نواحی پنجگانه تبریز تشکیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha