یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری جامعه المصطفی

حوزه/ ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش با حضور اصحاب رسانه و به ارائه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی، معاون پژوهش جامعةالمصطفی تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی در جمع اصحاب رسانه، ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، گزارشی از ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش در جامعةالمصطفی العالمیة ارائه کرد و اظهار داشت: آغاز طلیعه هفته پژوهش در جامعه المصطفی، از روز شنبه ۲۶ آذرماه و در مجتمع جامعه امام خمینی(ره) برپا خواهد شد.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی در ادامه با بیان این که کلیه فعالیت‌های هفته پژوهش در بستر راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی دبیرخانه هفته پژوهش دنبال می‌شود، اظهار داشت: کمیته‌های تخصصی دبیرخانه دائمی هفته پژوهش اعم از کمیته علمی، ارتباطات و اطلاع‌رسانی و کمیته اجرایی برنامه‌های این هفته را ترسیم و عملیاتی می‌کنند.

وی هفته پژوهش را عرصه‌ای برای ظهور و بروز عینی دستاوردهای پژوهشی توصیف کرد و ابراز داشت: در این هفته ضمن بازخوردگیری رویکردها، نقاط ضعف و قوت مجموعه‌های در حوزه پژوهش شناسایی و در فرایند اصلاح قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اشاره به این که در کنار برپایی نمایشگاه‌های مستقل در صفوف، نمایشگاه متمرکز دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی در مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این نمایشگاه، تمامی دستاوردهای ۳ سال اخیر مجموعه‌های جامعة المصطفی در معرض معرفی و بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

نشست‌ها و کرسی‌های علمی

قلی‌زاده، رئیس دبیرخانه دائمی هفته پژوهش، نیز در ادامه این نشست ضمن تبریک هفته پژوهش، بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشی جامعه المصطفی در عرصه برنامه‌ریزی، ساماندهی و جهت‌دهی پژوهشی تأکید کرد و اظهار داشت: دبیرخانه دائمی هفته پژوهش به‌صورت مستمر و در طول سال سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فعالیت‌های پژوهشی را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی با اشاره به این که برنامه‌های علمی جامعةالمصطفی در هفته پژوهش در دو قالب نشست‌ها و کرسی‌های علمی در مجموعه صفوف و یا به‌صورت متمرکز با مدیریت ستاد مرکزی المصطفی برگزار می‌گردد، اظهار داشت: کارگاه نمایه‌سازی علمی نشریات المصطفی، برپایی هم‌اندیشی انجمن‌های علمی با موضوع آینده‌پژوهی در المصطفی و نیز نشست علمی ارتباط فضای مجازی با آینده‌پژوهی در المصطفی از جمله این رویکردهاست.

رئیس دبیرخانه دائمی هفته پژوهش «آینده‌پژوهی در پژوهش المصطفی» را شعار سال معاونت پژوهش جامعةالمصطفی دانست و اذعان داشت: مراسم آغاز ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش در جامعةالمصطفی روز شنبه ۲۶ آذرماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمینعباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیة در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

قلی‌زاده گزارشی از آمار و اطلاعات پژوهشی جامعة المصطفی ارائه کرد و یادآور شد: برای خلق شور و نشاط علمی حاکم بر نمایشگاه، بیش از ۲۰ برنامه و نشست علمی در فضای نمایشگاهی برنامه‌ریزی و برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام نوبخت، دبیر کمیته اجرایی هفته پژوهش نیز در بخش پایانی این نشست مصادف شدن هفته پژوهش با شهادت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه متمرکز دستاوردهای پژوهشی جامعةالمصطفی، کتاب راز ماندگاری امامت به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha