شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
برنامه

حوزه/ رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث، عشق و علاقه آیت‌الله ری‌شهری به پژوهش‌های علوم حدیثی را مشهود ارزیابی کرد و گفت: تلاش عجیب این بزرگوار برای ما درس آموز بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌اسلام والمسلمین رضا برنجکار، رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث، در مراسم مشترک هشتمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث و آیین گرامیداشت هفته پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث که صبح امروز در تالار علامه مجلسی مؤسسه دارالحدیث قم برگزار شد، با اشاره به تاریخچه‌ای از فعالیت‌های پژوهشی علوم حدیث عنوان کرد: هیچ گاه پژوهش‌های شیعه در علوم حدیث، سازماندهی شده و از پشتیبانی نهاد و سازمان‌های خاص بهره مند نبود.

وی آیت‌آلله ری‌شهری را نخستین سامان دهنده گروه‌های حدیثی عنوان کرد و گفت: آیت‌الله ری‌شهری قبل از انقلاب نیز میزان الحکمه را به تنهایی شروع کردند و نشان داده بود که می‌توان کارهای مهم را هم به تنهایی آغاز کرد، اما او پس از انقلاب پژوهشهای حدیثی را با ساماندهی نوینی پایه گذاری کرد.

رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث عشق و علاقه آیت‌الله ری‌شهری به پژوهش‌های علوم حدیثی را ستود و اظهار کرد: این عشق و علاقه مشهود بود و درک محتوای قرآن و حدیث و رساندن آن به مردم بسیار مورد توجه ایشان بود؛ در وصیتنامه خود هم از ما خواستند که در عرصه کاربردی‌سازی احادیث وارد شویم و وظیفه داریم که این کار را انجام دهیم.

حجت‌اسلام والمسلمین برنجکار توجه آیت‌الله ری‌شهری به دانشگاه را ایجاد زمینه‌ای برای گسترش بیشتر معارف حدیث عنوان کرد و گفت: آن مرحوم به هر روشی به دنبال گسترش هر چه بیشتر معارف حدیث در جامعه اسلامی بود.

وی از توسلات آیت‌الله ری‌شهری و توجه به خدا سخن گفت و افزود: تلاش عجیب آیت‌الله ری‌شهری برای ما درس آموز بود و شبانه‌روز کار می‌کرد که این، برای ما می تواند الگو باشد.

رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث درباره تصمیمات جدید پژوهشگاه دارالحدیث بیان کرد: برای عمومی‌سازی حدیث از کسانی که در هر سال در زمینه حدیث فعالیت خوبی داشته‌اند، بدون توجه به اینکه با مجموعه دارالحدیث در ارتباط بوده‌اند یا خیر تقدیر و تشکر خواهد شد؛ از سویی برای معرفی بهتر آثار این مجموعه، مراسم رونمایی از آثار جدید برگزار خواهد شد.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha