چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ نشست تبیینی مبلغین و مبلغین و اقشار تاثیرگذار خوی

حوزه/ حجت الاسلام حیاتی مقدم گفت: باید مطالب و مباحث مربوط به ایام فاطمیه به جامعه خط بدهد و مردم را هوشیار و بیدار کند و متاسفانه عده ای به دلیل عدم داشتن درک درست از جامعه اسلامی به مطالبی روی می آورند که هدف دشمن را تآمین می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام روح‌الله حیاتی مقدم امروز در جمع مسئولین هیئات مذهبی طلاب و روحانیون و فعالین فرهنگی و دینی خوی که در سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد، با بیان این که باید از ایام فاطمیه در جهت تقویت وحدت و انسجام جامعه استفاده کنیم، اظهار داشت: اتفاقاتی که در این ایام افتاده با اتفاقات زمان های دیگر متفاوت است و لذا باید با اتکا به تاریخ و روایات مورد اتفاق فرقین مطالب را طرح کنیم.

وی اضافه کرد: ماجرای شهادت حضرت زهرا (س) قابل کتمان نیست و باید مطالب مرتبط با حضرت زهرا (س) را به گونه ای مطرح کنیم که وحدت و انسجام جامعه را خدشه دار نکند و دشمن منتظر ایجاد یک جنگ فرقه ای و مذهبی است.

پژوهشگر فرق اسلامی با بیان این که نباید رفتارهای بنی امیه و بنی عباس و دیگر حکومت های تاریخ را به حساب اهل سنت بنویسیم، گفت: حساب اهل سنت با حکومت هایی که به نام اسلام حکومت کردند جداست و علمای چهارگانه اهل سنت خود از مخالفین بنی عباس و بنی امیه بودند و به همین دلیل هم مجازات و مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: باید مطالب و مباحث مربوط به ایام فاطمیه به جامعه خط بدهد و مردم را هوشیار و بیدار کند و متأسفانه عده ای به دلیل عدم داشتن درک درست از جامعه اسلامی به مطالبی روی می آورند که هدف دشمن را تأمین می کند.

یکی از عوامل اتفاقات اخیر غفلت از بیانیه گام دوم و سبک ایرانی اسلامی بود

مجالس ایام فاطمیه به مردم خط بدهد و آن ها را بیدار کند

در ادامه این جلسه نیز حجت الاسلام محسن مسلمی با بیان این که یکی از عوامل به وجود آمدن، مسائل اخیر در کشور غفلت از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی بود، اظهار داشت: رهبر انقلاب در دو سال اخیر بر مسئله " جهاد تبیین " تاکید دارند و امروز نظام اسلامی و دین نیاز به جهاد تبیین دارد و هر چند در روی کاغذ شاید اتفاقات و همایش های بزرگی برگزار شد اما در حلقه های میانی این تبیین به درستی اتفاق نیفتاد و به همین دلیل افتاقات اخیر در کشور روی داد.

وی با بیان این که امام علی (ع) ایام بعد از فتنه را ایام عبرت گیری و تنبّه می دانند، افزود: کسانی که وظیفه داشتند و کوتاهی کردند باید پاسخگو باشند و این روزها که مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا (س) که علمدار جهاد تبیین بودند، باید حق و حقیقت را برای مردم همچون حضرت زهرا (س) بیان کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی با اشاره به این که تبلیغ چهره به چهره یکی از روش های حضرت زهرا (س) برای تبیین حقیقت بود، ادامه داد: حضرت زهرا (س) با وجود تنهایی و جراحت زخم، به تبلیغ چهره به چهره پرداخت و ما باید از ایام فاطمیه برای تبیین حقیقت استفاده کنیم و مبلغین و مبلغات که در مخاطبین تاثیرگذار هستند باید وارد میدان شوند.

وی تصریح کرد: در تاریخ سابقه نداشته این اندازه هجمه علیه کشور ما اتفاق بیفتد و دشمنان تنها انقلاب و نظام را هدف قرار نداده اند بلکه مکتب تشییع و اسلام مورد هدف قرار گرفته است و لذا با برنامه ریزی می توان به نتایج مطلوب در خنثی سازی توطئه های دشمنان دست یافت.

حجت الاسلام مسلمی با بیان این که اگر در این ایام کوتاهی کنیم شرمنده حضرت زهرا (س) خواهیم شد، گفت: باید با برنامه ریزی و توسل به حضرت زهرا (س) وارد میدان شویم و از مراسمات خانگی، روضه ها، مجالس عزاداری و ... برای تبیین استفاده کنیم و تبلیغات اسلامی این آمادگی را دارد که محتوای تبیین را در اختیار مبلغین قرار دهد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha