شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه اصلاندوز

حوزه/ امام جمعه اصلاندوز گفت: زندگی هیچ‌گاه برای مردمی که امنیت نداشته باشند، لذت بخش نخواهد بود، تا حدی که حضرت امیر(ع) سنجش ارزش وطن را برخورداری امنیت می‌دانند، بدترین وطن جایی است که ساکنانش در آن در امان نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و با اشاره به گرامیداشت روز حمل و نقل به تشریح اهمیت حمل و نقل پرداخت و اظهار داشت: حمل و نقل آثار بسیار مهمی در زندگی روزمره مردم دارد و اشخاصی که به هر نحوی در این راستا مسئولیت و احیاناً کارکردی دارند، مطمئن باشند که رسالت ارزشمندی را بر عهده دارند. مرسوم است که همیشه جاده‌ها را مانند رگ‌های بدن عنوان می‌کنند که در این صورت فعالیت‌های حوزه حمل و نقل را می‌توانیم مانند خون این رگ‌ها بدانیم.

وی ادامه داد: یکی از اقشاری که طی چند سال اخیر مورد توجه نقشه‌های دشمنان بوده، قشر زحمت کش رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل است و به طرق مختلف در صدد هستند تا این عزیزان را دچار فریب کنند، چون می‌دانند در صورت اقدامات منفی فعالان حوزه حمل و نقل، بخش بزرگی از جامعه دچار مشکل می‌شود، اما ما قدردان رانندگان و فعالان این عرصه خطیر هستیم که هیچ‌گاه در دام مکرهای دشمن نیفتاده و همیشه پایبند انقلاب بوده‌اند، حتی با وجود برخی از مشکلات باز هم درایت و تدبیر از خود نشان داده‌اند.

حجت الاسلام جعفرزاده در ادامه با انتقاد از اوضاع جاده‌های شهرستان اصلاندوز، خاطرنشان کرد: رانندگان ما سهمی فراتر از آنچه بایستی انجام می‌دادند را انجام داده‌اند و در خدمت به کشور و انقلاب از هیچ خدمتی فروگذار نکرده‌اند، اما از مسئولان انتظار دارند در راستای بهسازی و افزایش کیفیت جاده‌ها اقدامات موثری انجام دهند، بنده از وقتی به خدمتگذاری برای مردم شریف، انقلابی و ولایت مدار اصلاندوز منصوب شدم، مشکلات جاده‌های این شهرستان را به سمع مسئولان رسانده‌ام و از قضا وعده‌های مثبتی نیز در این راستا داده‌اند، اما تاکنون هیچ گونه اقدام عملیاتی را در این باب شاهد نبوده‌ایم و لذا گلایه و انتقاد شدیدی در این زمینه داریم.

وی به تحلیل نقش رژیم صهیونیستی در اغتشاشات اخیر کشور پرداخت و عنوان کرد: هم اکنون که ما اینجا صحبت می‌کنیم، یک سازمان عریض و طویلی در موساد برای ایران ایجاد شده و شبانه روز برای اقداماتی علیه ایران در حال برنامه ریزی و دشمنی هستند، این رژیم منحوس خودش را به آب و آتش می‌زند تا به هر طریق ممکن قدرت ایران توسعه نیابد، سابقاً در عرصه‌های مختلف در برابر اسلام به زانو درآمد، اکنون نیز برآن شده تا راهبرد مرگ با هزار خنجر را پیش ببرد، البته ما حتم داریم در این راهبرد هم شکست قطعی را تجربه خواهند کرد و سیلی بسیار سختی از نظام اسلامی خواهند خورد.

وی تصریح کرد: یکی از ابعاد راهبرد مرگ با هزار خنجر همین مسائلی است که اخیراً در کشور مشاهده شد، آنها می‌خواهند شکاف قومیتی ایجاد شود، نافرمانی مدنی ایجاد شود، و حتی جنگ داخلی رخ دهد و تمام این‌ها در چهارچوب این راهبرد تعریف می‌شود، که دشمن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بسیاری در این باب داشته و فقط در یک فقره، آمریکا یک و نیم میلیارد در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده تا بر انواع و اقسام رسانه‌هایی که شبانه روز به پمپاژ دروغ علیه ملت ایران می‌پردازند، پرداخته‌ شود.

امام جمعه اصلاندوز گفت: دشمنان از راه‌های گوناگون به دنبال فشار بر مردم هستند، تا نهایتاً مردم را به جنگ با حاکمیت ترغیب کنند، در این مقام باید هزاران تحسین گفت به این مردم نجیب، عزیز و متدین که علی‌رغم تمام این مشکلات پشت اسلام و انقلاب مانده‌اند، که بیشتر عصبانیت آنها نیز به واسطه همین نجابت، ایثار و بصیرت مردم است.

وی با اشاره به دست برتر جمهوری اسلامی در مذاکرات اخیر به عنوان یکی از مصادیق موثر در راستای اقدامات اسرائیل در حوادث اخیر، ابراز کرد: دست برتر جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات، رژیم صهیونیستی را بی‌اندازه آشفته و نگران کرده، به طوری که بارها گفته‌اند ایران تنها چند هفته با هسته‌ای شدن فاصله دارد، لذا تنها مسیری که می‌توانند برای جلوگیری از این امر متصور باشند، این است که جمهوری اسلامی را با مسائل و بحران‌های داخلی رو به رو کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز، با تأکید بر نقش امنیت در آرامش زندگی مردم، یادآور شد: در موسمی که دشمنان می‌خواهند ما را با هزار خنجر نابود کنند و با اراده‌ای دژخیمانه به این هدفشان متمرکز شده‌اند، پی می‌بریم که امنیت چقدر نعمت بزرگی محسوب می‌شود و امنیت آفرینانی که جانشان را برای آرامش مردم در کف دست گرفته‌اند، لحظه به لحظه زندگی شان جهاد محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: همیشه در احادیث و روایات دیده‌اید که امنیت در کنار سلامتی ذکر شده، بنابراین باید این نعمت بزرگ را قدر دانست.

وی یادآور شد: زندگی هیچ‌گاه برای مردمی که امنیت نداشته باشند، لذت بخش نخواهد بود، تا حدی که حضرت امیر(ع) سنجش ارزش وطن را برخوردای امنیت می‌دانند، شَرُّ الأوطانِ ما لَم یَأمَن فیهِ القُطّانُ (بدترین وطن جایی است که ساکنانش در آن در امان نباشند.).

وی خاطرنشان کرد: نعمت امنیت، نعمتی است که خداوند متعال به کشور ما عنایت کرده، در حالی که کشورهای منطقه در شدید ترین ناامنی‌ها به سر می‌برند، ولی گاهاً انسان چون در آرامش و امنیت به سر می‌برد، قدر این نعمت را نمی داند و لذا دعای همیشگی ما این است که خداوند هیچ‌گاه این نعمت را از ملت بزرگ ما دریغ نفرماید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha