شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
27 آذر روز شهادت آیت الله دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: زمینه سازی برای رفع معضلات فرهنگی جامعه در سایه وحدت حوزه و دانشگاه امکان پذیر است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح ابراز داشت: قبل از هر چیز باید دانست که ۲۷ آذر ماه فقط یک نماد و نشانه ی صرف نیست که حالا بخواهیم در چنین روزی به برگزاری سمینار و همایش و احیاناً مراسم تجلیلی در همین زمینه اکتفا کنیم بلکه ما همیشه نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه هستیم.

وی افزود: امروزه به ویژه در راستای تأمین نیازمندی های علمی کشور و به خصوص رصد و تحلیل مسایل فرهنگی و ارایه راهکارها برای برون رفت از معضلاتی در این باره، بیش از پیش محتاج وحدت و تعامل میان حوزویان و دانشگاهیان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با این حال باید توجه داشت که به تعبیر رسای رهبر معظم انقلاب، وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت در هدف است و همان طور که ایشان فرموده اند هدف نیز این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل و جامعه الگو حرکت کنیم و لذا این هدف والا می طلبد که ما قبل از هر چیز زمینه ها و شرایط لازم برای تحقق وحدت و همدلی میان حوزه و دانشگاه را مهیا کنیم.

این مدرس دانشگاه بیان داشت: از سوی دیگر و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، ما متوجه می شویم که اگر می خواهیم بر دشمن مشترک غلبه کرده و به معنای واقعی کلمه به دنبال ایجاد تحول مطلوب در جامعه در عرصه ها و ساحت های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... باشیم، باید در سایه وحدت از توانمندها و قابلیت های حوزه و دانشگاه و نخبگان و چهره های شاخص هر دو به درستی استفاده نماییم.

وی افزود: نکته حائز اهمیت دیگر هم این که ایجاد تحول مطلوب در علوم انسانی نیازمند دغدغه، فکر و ایده و برنامه ریزی و اجرای درست است که در هر یک از این امور، محتاج نظرات و دیدگاه ها و البته هدایت و راهبری نخبگان حوزه و دانشگاه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha