پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام شجاعی/ هرمزگان

حوزه / مسئول عقیدتی و سیاسی ناحیه مقاومت بسیج حاجی آباد گفت: فضای مجازی و امثال آن یکی از جنبه‌های دیدن است که گاها آدمی را از توجه به نماز و کارهای عبادی باز می دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام رسول شجاعی مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه شهرستان حاجی آباد، امشب در سلسله مراسمات شب‌های شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) فاطمیه اول در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) حاجی آباد، به ویژگی‌های یک طلبه موفق پرداخت و اظهار داشت: فراز چهارم خطبه متقین که در نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) بیان شده، کنترل چشم است.

وی افزود: انسان در زندگی بایستی با تمرین و ممارست کنترل چشم خود را مدیریت و چشم خود از از دیدنی‌هایی که او را از یاد خدا غافل می‌کند، دور کند.

مسئول عقیدتی و سیاسی ناحیه مقاومت بسیج حاجی آباد یادآور شد: طلبه برای موفقیت خود در امور اخلاقی باید مدیریت چشم خود را داشته باشد، به تعبیر دیگر زمانی که چشم را کنترل کرد، آنجاست که فرصت پیدا می‌کند مراحل تقوا را با موفقیت به سرانجام برساند.

حجت الاسلام شجاعی عنوان کرد: در جامعه امروزی برخی هستند که با عدم مدیریت چشم، در دام گناهان گرفتار شده و از ریل طبیعی زندگی خارج می‌شوند.

وی افزود: فضای مجازی و امثال آن یکی از جنبه‌های دیدن است که گاها آدمی را از توجه به نماز و کارهای عبادی باز می‌دارد.

مسئول عقیدتی و سیاسی ناحیه مقاومت بسیج حاجی آباد خاطرنشان کرد: گاهی اوقات دیدن برنامه‌های تلویزیونی بصورت افراطی هم انسان را از یاد خدا غافل می‌کند.

حجت الاسلام شجاعی با توصیه به طلاب بر لزوم مدیریت کنترل چشم، گفت: اگر می‌خواهید در زمره اصحاب ائمه معصومین(ع) باشید و در کنار امام زمان(عج) و در جبهه حق موثر باشید، مدیریت کنترل چشم خود را داشته باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha