دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر گفتگوی خبرگزاری حوزه با حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/مسئول دفتر سیاسی - اجتماعی حوزه های علمیه کشور در جمع حوزویان و دانشگاهیان لرستان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه برکات بسیاری داشته است، ولی هنوز تا رسیدن به وحدت کامل و واقعی نیازمند همت جهادی و انقلابی حوزویان و دانشگاهیان هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور، شب گذشته در مراسم سالروز وحدت حوزه و دانشگاه که در مدرسه علمیه رضویه خرم آباد برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه(س) بیان کرد: ایام فاطمیه فرصتی مغتنم برای اشاعه و نهادینه کردن سبک زندگی فاطمی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) برای همگان در همه ابعاد الگو است افزود: باید با تدبر و تعمیق در سیره زندگانی حضرت زهرا(س) تلاش کنیم تا سبک زندگی فاطمی در جامعه جاری گردد.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه نامگذاری سالروز شهادت آیت الله محمد مفتح به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه با شهادت آیت الله محمد مفتح (ره) آغاز گردید و این وحدت روز به روز مستحکم تر شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تأکید بر اینکه تعمیق وحدت حوزه و دانشگاه و اقدامات اجرایی این دو نهاد در راستای اشاعه فرهنگ دینی در جامعه باید پررنگ تر شود، خاطر نشان کرد: فعالیت های بین حوزه و دانشگاه باید خروجی مطلوب و اثرگذاری در جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه برکات بسیاری داشته است، ولی هنوز تا رسیدن به وحدت کامل و واقعی نیازمند همت جهادی و انقلابی حوزویان و دانشگاهیان هستیم.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور با تأکید بر اینکه تجارب و دانش های حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید به یکدیگر منتقل شود اظهار کرد: کارکردهای حوزه و دانشگاه در اجرای برنامه های این دو نهاد ملموس و اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پایان با تأکید بر اینکه حوزه و دانشگاه به مثابه دو بال برای یکدیگر هستند، گفت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب سعی دارند که بین حوزه و دانشگاه جدایی بیندازند، لذا باید حوزویان و دانشگاهیان در مقابل این فتنه ها و دسیسه‌ها هوشیار باشند و وحدت خود را حفظ کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha